تمهیدات لازم در تسریع خدمات‌دهی برای گذرنامه اربعین اتخاذ شده است

شهرکرد- ایرنا - جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به افزایش سفر به کربلا و عتبات عالیات در ایام محرم و صفر گفت: تدابیر لازم به منظور تسهیل و تسریع خدمات دهی به مراجعان پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا و متقاضیان صدور و تمدید گذرنامه ابلاغ و اتخاذ شده است. 

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در گلزار شهدای شهرکرد افزود: ارائه خدمات صدور تمدید گذرنامه برای ایام اربعین حسینی یکی از خدماتی است که از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود تا تردد آسان به سمت عراق و عتبات و عالیات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون برای حفاظت و حراست از کشور بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: حضور در گلزار شهدا یک تجدید بیعت با شهداست تا بتوان با حضور بر سر مزار شهدا از شهیدان روحیه بگیریم و آنها را شفیع خود قرار دهیم.

رضایی افزود: نیروی انتظامی از مردم و برای خدمت‌رسانی به مردم است و ماموران نیروی انتظامی کشور از سال گذشته تاکنون در رویدادهای مهم از جمله سیل، انتخابات مجلس و طرح نوروزی و امسال در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت به کار گرفت و اجرا کرد.

به گفته وی، برقراری امنیت در ۲ مرحله انتخابات ریاست جمهوری یکی از کارهای شاخص نیروی انتظامی کشور بود و یک کارنامه خوب برای نیروی انتظامی در کنار مردم و با همکاری همه دستگاه‌های متولی ثبت شد.

وی اظهار داشت: رسیدگی به مطالبات و دغدغه مردم در زمینه تامین آرامش و حفظ حقوق شهروندی در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی است و در تلاش هستیم با تمام توان مطالبات مردم بر اساس قانون و مقررات پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش جرایم و برخورد با جرایم یکی از دغدغه‌های مردم و مجموعه انتظامی است، گفت: براساس کارهای تحقیقاتی و تخصصی که انجام شده بیشترین علت برای بازدارنده نبودن جریمه‌ها و کاهش نیافتن جرایم ، کم بودن میزان جرایم است که بر این اساس برای جرایمی که اتفاق می‌افتد مجازات‌ها یا به اصطلاح هزینه جرم، تناسبی با جرم ندارد و این مساله باعث تکرار جرم و رعایت نشدن حقوق شهروندی می‌شود.

به گفته وی، از مجلس شورای اسلامی انتظار است که با کار کارشناسی و تخصصی ، این دغدغه مردم و سازمان مقدس انتظامی را در راستای رعایت حقوق شهروندی در دستور کار چند فوریتی قرار دهند تا جرایم افزایش پیدا کند.

وی به نقش رسانه‌ها در کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست رسانه‌ای و مطالبات واقعی و دقیق در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری به مقام والای شهدای استان ادای احترام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha