۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85542128
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید آب استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85542128
ظرفیت تولید آب استان بوشهر  ۵۰ درصد افزایش یافت

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: در دولت سیزدهم با توجه ویژه‌ به رفع مشکل آبرسانی مجموع ظرفیت تولید آب این استان از تاسیسات آب‌شیرین‌کن با افزایش ۵۰ درصدی به بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب رسید.

به گزارش ایرنا " محمدهادی رستمیان " روز پنجشبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب یکی از مشکلات مهم استان بوشهر است که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مورد تاکید رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی در سه دوره سفر خود به استان بوشهر، رفع مشکلات تأمین و توزیع آب در این استان ساحلی بود که بخش عمده آن به نتیجه رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: تاسیسات آب‌شیرین‌کن در مدار استان بوشهر در دولت دوازدهم سه سایت به ظرفیت تولید ۳۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب اب شرب بود که در دولت سیزدهم تعداد تأسیسات در مدار تولید به ۱۱ سایت با تولید ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

رستمیان ادامه داد: ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در مدار استان بوشهر در دولت سیزدهم سه برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

پیگیری‌ ویژه برای سرعت‌بخشی به طرح‌های آب و فاضلاب بوشهر

۱۶ طرح فاضلاب در استان بوشهر در دست اجرا است

وی تصریح کرد: آمار آغاز عملیات اجرایی سایت‌های آب‌شیرین‌کن در دولت‌های قبل ۹ سایت به ظرفیت ۸۲ هزار مترمکعب بود که در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۶ سایت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب آغاز شد که حدود ۳۵ درصد افزایش یافت.

رستمیان ادامه داد: مجموع تاسیسات آب‌شیرین‌کن افتتاحیه و در دست احداث استان بوشهر در دولت سیزدهم، ۲۱ طرح به ظرفیت ۲۴۰ هزار و ۳۵۰ مترمکعب است که افزایش بیش از ۵۰ درصدی ظرفیت نسبت به قبل آن دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: بهره‌برداری طرح بزرگ آبرسانی سیراف به جم با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌ها در دولت سیزدهم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha