رفع مشکل ۵۰۰ کوچه شهر بوشهر در انتظار رای کمیسیون ماده ۵ است

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ۵۰۰ کوچه از ادوار گذشته تاکنون مشکل شهرسازی دارند که انتظار می‌رود در کمیسیون ماده پنج استانداری بوشهر نسبت به حل آن اقدام شود.

وحید نیک روش شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با مشکل موجود عمده کوچه‌های یاد شده مشمول طرح عقب نشینی هستند که باید در جهت حل مشکل ایجاد شده تعامل و همراهی لازم انجام شود.

وی افزود: رویکرد ششمین دوره شورای اسلامی از ابتدا جبران عقب‌ماندگی‌ها و مسئله‌محوری بوده و در این راستا از هیچ تلاش دریغ نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر یادآور شد: در سه سال فعالیت شورای ششم با همدلی اعضای شورا و شهرداری و همراهی مدیریت ارشد استان، فرماندار و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، گام‌های خوبی در توسعه و عمران شهری برداشته شده است.

نیک روش احداث گذر شهید گرد و مرکز تحقیقات و آغاز عملیات اجرایی پروژه گذر ۲۴ متری غرب تنگک‌ها را از شاخص‌ترین طرح‌ها در جهت بهبود عبور و مرور در محلات جنوبی شهر بوشهر عنوان کرد.

نیک‌روش با اشاره به کمبود سرانه خدماتی در محلات جنوبی به ویژه تنگک‌ها گفت: به دلیل حریم پنج و ۱۰ کیلومتری نیروگاه اتمی تا سال ۹۷ که طرح تفصیلی محلات جنوبی به تصویب رسید، شاهد ساخت و سازهای بدون مجوز بودیم که در تفکیک زمین‌ها سهم سرانه خدماتی داده نشد و امروز مشکلات زیادی در زمینه کمبود فضاهای ورزشی، آموزشی و بهداشتی در این مناطق ایجاد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر همچنین از تملک زمین ۱۲ هکتاری در محلات تنگک خبر داد و گفت: در فاز نخست یک پارک چهار هکتاری و در فاز دوم کاربری‌های بهداشتی، آموزشی و مذهبی در این اراضی دیده شده که کمبود سرانه خدمات تنگک‌ها را تامین می‌کند .

نیک‌روش حل مشکل ترافیک خیابان امام خمینی را یکی از اولویت‌های شورا دانست و گفت: پیگیری‌های متعددی برای تملک زمین ۱۸ هزار متری نیروگاه اتمی انجام شده است.

وی افزود: در این زمینه مقرر شده با واگذاری زمین در اراضی جدید شهر بوشهر به نیروگاه، این زمین به دولت واگذار و از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری جهت ایجاد فضای سبز و پارکینگ واگذار شود.

نیک روش اظهار کرد: با وجود واگذاری زمین به نیروگاه در اراضی جدید شهر بوشهر، تاکنون تکلیف زمین خیابان امام خمینی مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید

افتتاح ۲ گذر جدید در محلات جنوبی شهر بوشهر

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به احداث اسکله تفریحی بوشهر اختصاص یافت

نیک‌روش تصریح کرد: شهرداری بوشهر آماده خرید یا تهاتر این زمین جهت احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha