عملیات اجرایی خانه ترویج صنایع دستی تکاب آغازشد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی خانه ترویجی صنایع دستی تکاب با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مرتضی صفری روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی احداث خانه ترویج صنایع‌دستی تکاب ۹۰ درصد بوده و عملیات عمرانی این پروژه با تامین اعتبار لازم در سال جاری ادامه دارد.

وی اظهارکرد: پروژه ساخت خانه ترویج صنایع‌دستی تکاب از چند سال پیش با همکاری فرمانداری این شهرستان آغاز شده و هر سال اعتبار مشخصی برای این پروژه در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز در صورت تخصیص اعتبارات لازم اجرای پروژه با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: ساختمان این مرکز در ۲ طبقه با مساحت ۶۰۰ هزار مترمربع و با پیش بینی فضاهای نمایشگاهی، سالن اداری، گالری نمایش آثار، کتابخانه و امور سمعی و بصری و کلاس‌های آموزشی طراحی شده است.

صفری اظهار کرد: اتمام نصب تاسیسات گرمایشی و لوله کشی تاسیسات، کف‌سازی سقف و اتمام ایزوگام پشت بام، نصب پنجره‌ها، سفیدکاری ساختمان، نصب تاسیسات الکتریکی از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری در این ساختمان انجام شده است.

به گزارش ایرنا،هدف از ایجاد و راه اندازی خانه ایرانی در سراسر کشور، ترویج و رونق بهره مندی از صنایع دستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha