برنامه هفتم توسعه چاره رفع آسیب‌های اجتماعی و فقر در جامعه است

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برنامه هفتم توسعه را چاره رفع آسیب های اجتماعی و فقر دانست و گفت: همه باید به دولت برای اجرای برنامه هفتم توسعه کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: اگر در جامعه آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق ، فقر، زنان بی سرپرست و .... زیاد شده باشد حرکت اسلامی باید به رفع این مشکلات منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه همه کسانی که تصمیم گیری هستند باید در این راستا قدم بردارند افزود: نمی‌توان خود را پیرو مکتب اسلام دانست و حرکتی در این مسیر نکرد، نمی توان داعیه اسلام را داشت و در مسیر رفع مشکلات مردم و جامعه قدم برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روحانیت با استقلال فکری کاری به جریانات سیاسی ندارد، اظهار کرد: نظام و دولت اسلامی در برابر همه مشکلات و معضلات جامعه مسولیت دارد.

وی ادامه داد: برای حل آسیب های اجتماعی تلاش هایی در طول ۴۵ سال گذشته شده است اما این سوال مطرح است که اکنون باید چه اقدامی صورت گیرد؟

آیت الله دژکام اضافه کرد: در سیاست های کلی برنامه هفتم مشخص ذکر شده که وظیفه دولت و دستگاه ها چیست و هدف گذاری کلی در این زمینه شده است.

وی به بخش‌هایی از سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است اشاره کرد و از همگان خواست که این سیاست‌ها را مطالعه کنند و گفت: بعضی تفکرات پوسیده هنوز افکار کمونیست‌ها را تکرار می کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: رهبری در بند پنجم سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه بر حل معضلات و آسیب های اجتماعی بر پایه عدالت تاکید کرده اند، ماده ۳۰ و ۳۱ قانون برنامه هفتم توسعه برای مقابله با فقر بی عدالتی در توزیع عدالت برنامه ریزی شده و اکنون دولت مامور اجرای این قانون است.

وی ادامه داد: براساس بند دوازدهم سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه دولت و مجموعه اجرایی کشور برای ارتقاء وضعیت سلامت مسئول است.

وی با بیان اینکه امکانات کشور کم نیست و باید عادلانه توزیع شود،گفت: رهبری در سیاست های کلی مشخص کرده اند که نباید کسی که بیمار است جز رنج مریضی دردی دیگر داشته باشد و درگیر مسایل مالی و هزینه ها شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه سه سال پیش توسط رهبری معظم انقلاب تدوین شده است، تصریح کرد: در بند ۱۸ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به ویژه اعتیاد، حاشیه نشینی و ... تاکید شده است.

وی اظهار کرد: همه باید به دولت برای اجرای برنامه هفتم توسعه کشور کمک کنند و مردم و دولت برای حل این مشکلات تلاش کنند.

آیت الله دژکام گفت: وقتی تعداد خانواده های طلاق زیاد می شود و حامی برای افراد و خانواده ها نیست قطعا آسیب های اجتماعی به دنبال چنین وضعی افزایش خواهد یافت.

وی برنامه هفتم توسعه را چاره و راه حل اغلب مشکلات جامعه دانست.

وی در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به زمان آغاز طوفان القصی و کشته شدن مردم مظلوم فلسطین از زن و مرد گرفته تا کودک و جوان اشاره کرد و گفت: محکومیت این ظلم و جنایت را باید همواره فریاد زد.

امام جمعه شیراز افزود: بسیاری حتی قادر به دیدن جنایتی که بر مردم مظلوم فلسطین روا داشته شده را از رسانه‌ها ندارند و اهالی فارس نیز همراه با سایر ملت ها این ظلم را محکوم کرده و راهپیمایی خواهند کرد.

آیت الله دژکام در پایان همچنین از مردم برای شرکت در برنامه های ماه محرم خصوصا ۱۳ محرم دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha