امانتداری، صداقت و کاردانی ملاک انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم باشد

اراک - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امانتداری، صداقت و کاردانی ملاک انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم باشد.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظارات از دولت چهاردهم بسیار حساس و نیاز به عزم، اراده و فداکاری دارد زیرا شرایط، بسیار سخت و نیاز به هوشیاری، مراقبت، جهاد، اجتهاد، تدبیر و آینده نگری دارد.

وی بیان کرد: اندیشکده‌های آمریکایی و دیگران برای دولت برنامه دارند و از قبل کتاب نوشته و هدف را، تهران عنوان کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوادث منطقه و جنایات صهیونیستی موضوع حیات و مرگ است و عامل پشت صحنه این حوادث را غیر مستقیم جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، گرچه این اشتباه هست ولی آنها این تصور را دارند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بنابراین به هر بهانه‌ای ایران را متهم می‌کنند و به فکر انتقام هستند پس باید مراقب بود زیرا مسائل داخلی، وعده ، وعیدها و انتظارات بالا است و باید برای مسائل داخلی تدبیر حکیمانه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: با همت و تلاش باید از تمامی ظرفیت‌های ملی، اجتماعی و مردمی بهره گرفت و باید رابطه دولت مردمی و کارگزاران نظام با جامعه هرچه بیشتر تقویت و اعتماد عمومی جلب شود تا توطئه بیگانگان خنثی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: وحدت کلمه، وحدت ملی و اطاعت از ولایت و رهبری کلید موفقیت ما است و باید هوشیارانه اصول یاد شده را دنبال کرد و نسبت به انتخاب همکاران و همراهان نیز باید اصل را بر صداقت و امانت و کفایت گذاشت.

آیت الله‌دری نجف‌آبادی افزود: اساس موفقیت در تقوای الهی، پرهیز از فساد و جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران است و همه باید کمک کنند تا نظام، موفق باشد و راه دولت شهید رئیسی با تمام توان دنبال شود تا در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی منشا برکات و خدمات ماندگار بود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بسیار عظیم و ارزشمند است و می‌طلبد دولت جدید با سازماندهی یک تیم اقتصادی قدرتمند و باانگیزه و کاردان نسبت به بهره‌برداری از این ظرفیت‌های ارزشمند اقدام کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در برهه کنونی که مشکلات عدیده‌ای از جمله معضلات اقتصادی در کشور وجود دارد که به واسطه وجود تحریم‌ها و هم به واسطه برخی سوء مدیریت‌ها به وجود آمده، باید در کنار استفاده از ظرفیت.های جدید در مناطق پیرامونی کشور، موجب بازگشت امید و رفع مشکلات، با تکیه بر آرمان‌های انقلاب و رهبری شد.

وی با اشاره به لزوم اهتمام کابینه جدید برای بهره گیری از همه ظرفیت‌های ممکن در اقصای نقاط ایران اسلامی گفت: عملکرد غلط برخی مدیران و نفوذ عوامل دشمن در تصمیم گیری ها، موجب به وجود آمدن برخی مسائل اقتصادی در کشور شده و مردم و نظام اسلامی را دچار چالش کرده است؛ بر این اساس باید در کشور از ذخایر عظیم نیروی انسانی، منابع طبیعی و معدنی استفاده مناسبی شود تا بتوان مشکلات را در تمام عرصه ها رفع کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کار جهادی همراه با انرژی جدید و روحیه مضاعف می‌تواند جزو ویژگی های کابینه جدید باشد تا در سایه آن، بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha