۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85543131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: موزه دفاع مقدس باید بهترین مرکز فرهنگی شهر زنجان باشد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: موزه دفاع مقدس ویژگی‌های خاصی دارد و در بهترین نقطه شهر واقع شده است بنابراین باید بهترین مرکز فرهنگی شهر زنجان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن افشارچی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به موضوع دفاع مقدس و اجلاسیه شهدای غریب در استان افزود: با نگاهی به ۴۴ سال گذشته کشور می‌توان به این مهم رسید که هشت سال دفاع مقدس برای به دست آوردن استقلال کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع از کیان دینی و ملی کشورمان بود، اظهار داشت: این جنگیدن برای کسب عزت و استقلال بود و برای کسب این درجات عالی باید هزینه داد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در هر دهه از انقلاب به شکلی کشور با جنگ هایی مواجه بوده است ادامه داد: هر شهیدی که در راه اعتلای کشور جان خود را از دست داد برای کسب آبرو و استقلال کشور بود.

افشارچی با تاکید بر اینکه شهید یک سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شود افزود: بنابراین هر کدام از ما وظیفه داریم در برابر این سرمایه‌ها احساس مسئولیت و ادای دین داشته باشیم.

استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه در برابر برخی از شهدا از جمله شهید دشت کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مسئولیت بالاتری داریم، خاطرنشان کرد: به‌شهدای غریب توجه چندانی نشده است و بر این اساس باید اجلاسیه آنان پررنگ‌تر دیده و برگزار شود.

افشارچی بر لزوم تکمیل موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این مکان مهم باید اقدامات و پیگیری‌ها ویژه در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از احداث موزه دفاع مقدس تنها نمایش چند عکس نیست، ادامه داد: این موزه باید نشان دهنده اتفاقات هشت سال دفاع مقدس و ایجاد کننده ارتباط با نسل کنونی جامعه که از آن وقایع اطلاعات کمی دارند، باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha