دانشگاه امیرکبیر و شورای ملی انفورماتیک تفاهم‌نامه امضا کردند 

تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت ملی انفورماتیک، با هدف توسعه همکاری‌های فناورانه، آموزشی و پژوهشی در صنعت بانکداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تفاهم‌نامه یادشده در ۱۰ ماده و در حوزه‌های توسعه فناوری‌های نوین، آموزشی، پژوهشی در صنعت بانکداری به امضای رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: در زمینه تدوین سند ملی هوش مصنوعی که بخش اول آن توسعه آموزش هوش مصنوعی است، با هم‌افزایی ‌و تعاملات خوبی که صورت پذیرفته، توانسته‌ایم تا حدود زیادی نیازهای هوش مصنوعی را پاسخگو باشیم.

علیرضا رهایی با بیان اینکه هوش مصنوعی بسیاری از برنامه‌ها را دگرگون کرده است، تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی اقدامات خوبی در دانشکده‌های صنایع، شیمی و پتروشیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده که با حضور نخبگان دانشکده علوم کامپیوتر هسته مرکزی هوش مصنوعی شکل گرفته و پروژه‌های بسیاری تعریف شده است.

وی افزود: پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در حوزه‌های مختلف به ویژه در توسعه فناوری‌های نوین بانک و بیمه فعال بوده و امید است با توانمندی هایی که در این پژوهشکده وجود دارد با پیگیری این تفاهم نامه و اجرایی کردن آن و همکاری شرکت ملی انفورماتیک شاهد نتایح خوبی در توسعه فناوری های نوین بانکی باشیم.

آمادگی شورای ملی انفورماتیک برای توسعه فناوری‌های نوین بانکی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت قرارگیری ایران جزو ۱۰ کشور نخست دنیا اظهار داشت: صنایع مختلف از جمله صنعت بانکی کشور برای رسیدن به این جایگاه و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در تلاش هستند.

علیرضا ماهیار افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظرفیت خوبی در زمینه تولید مقالات علمی در زمینه هوش مصنوعی در کشور برخوردار است؛ اما تا زمانی که به سمت کاربردی‌سازی این فناوری نرویم، پیشرفتی در آن نخواهیم داشت.

وی گفت: توسعه فناوری های نوین بر اساس جدیدترین یافته های علمی دنیا و الگوسازی بومی از موفقیت های بانک‌های برتر جهان، یکی از اهداف تدوین این تفاهمنامه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که امیدواریم با اجرایی شدن آن، این امر محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با تأکید بر آمادگی شرکت ملی انفورماتیک برای ورود به حوزه‌های تخصصی گفت: در راستای جذب نیروی انسانی متخصص در شبکه بانکی آمادگی بورسیه کردن افراد متخصص و تحصیلکرده همچنین بکارگیری آن در شبکه‌های حیاتی کشور وجود دارد.

ماهیار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه بسترساز گسترش همکاری‌ها با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رفع نیازهای شبکه بانکی کشور باشد.

توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های نوین بانکی و سامانه‌های غیرمالی بانکی، استفاده از ظرفیت دانشگاه برای هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلی با هدف حل مسائل حوزه پولی و بانکی، حمایت از طرح‌های نوآورانه، فناورانه و کسب و کارهای نوپا در حوزه بانکی، پرورش و بکارگیری نیروهای متخصص دانشگاهی در حوزه‌های بانکی و پژوهش‌های کاربردی در صنعت بانکی برخی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha