طرح پایش زیستگاه‌های حیات وحش در سبزوار به اجرا درآمد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: طرح پایش در زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان، به عنوان یکی از محل‌های اصلی گذر گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی اجرا شد. 

محمدرضا بسملی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حضور گونه در خطر انقراض یوز در مناطق زیست محیطی این شهرستان، افزود: حفاظت و نجات این گونه ارزشمند، نیازمند پایش مناطق یوزخیز و گشت و کنترل بیشتر منطقه است لذا این موضوع از اصلی ترین برنامه های این اداره در سال جاری است.

وی اظهار کرد: همچنین با مشارکت فعال جوامع محلی و افزایش آموزش در راستای ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست مناطق حاشیه زیستگاه یوزپلنگ و انجام اقدامات حمایتی، می‌توان از این گونه کمیاب در معرض خطر انقراض حفاظت کرد.

طرح پایش زیستگاه‌های حیات وحش در سبزوار به اجرا درآمد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: یکی از مهم‌ترین خطراتی که متوجه زیست این گونه جانوری در منطقه است وجود شاهراه ارتباطی پرتردد سبزوار - داورزن - میامی - شاهرود است، از این رو رعایت سرعت مطمئن خودروها به دلیل افزایش رفت و آمد در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم گربه‌سانان ایران است، به گونه‌ای که تمامی گربه‌سانان کشور در خراسان رضوی زیست می‌کنند و زیست بیشتر گربه‌سانان شامل پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و گربه پالاس در سبزوار و شهرستان‌های همجوار آن در غرب استان گزارش شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha