سرگردانی افزون بر پنج هزار متقاضی طرح ملی مسکن در نوشهر

نوشهر - ایرنا - نهضت ملی مسکن از آنجایی که با گذشت حدود سه سال از اجرایی شدن آن در سطح کشور و مازندران، اما نوشهر یکی از شهرستان های خطه غربی این استان بوده که از مزیت های این طرح بی بهره بوده و بنا به گفته مسوولان امر بیش از پنج هزار متقاضی این طرح همچنان چشم انتظار اجرایی شدن این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خانه دار شدن قشرهای ضعیف و فاقد مسکن به عنوان یکی از دغدغه های دولت مردمی سیزدهم بود و به همین خاطر از ابتدای شکل گیری دولت شهید جمهور این موضوع را به عنوان یکی از طرح های بسیار حیاتی و اولویت دار در دستور کار قرار داد و بنا بود مدت این چهار سال، هر سال حدود یک میلیون واحد مسکونی برای این قشر بی سرپناه ساخته شود و سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار باب و در مجموع ۱۵۲ هزار باب بوده است.

طبق گزارش ها، در بیشتر شهرستان های مازندران این طرح اجرایی شده اما نوشهر یکی از شهرستان های غربی این استان بوده که طبق گفته مسوولان امر با وجود آنکه نشست های متعددی با مسوولان استانی و محلی بابت پیگیری تامین زمین و اجرایی شدن این طرح برگزار شد اما این نشست ها تاکنون به نحو مطلوب نتیجه نداده و کماکان روند اجرای این طرح در حد وعده و وعید باقی مانده است.

در این پیوند فرماندار نوشهر روز شنبه در نشست شورای ادرای شهرستان در فرمانداری گفت : مدت ۲ سالی است که بابت تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نوشهر این موضوع پیگیری شده و نزدیک ۱۸ هکتار زمین هم در قالب مولد زمین برای اجرای این طرح پیش بینی و در نظر گرفته شد اما چه فایده، سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای این طرح مخالفت کرده و اجازه تغییر کاربری این اراضی ملی را نمی دهد.

رستم زرودی افزود : بیش از پنج هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن جوانان در این شهرستان نام نویسی کرده اند و همه این متقاضیان همچنان چشم انتظار آن هستند که هر چه زودتر این طرح اجرایی تا به آروز های چندین ساله خود برسند، سزاوار نیست به خاطر قرار گرفتن این اراضی زیر پوشش منطقه حفاظت شده البرز مرکزی محیط زیست مخالفت کند.

این مسوول اظهار کرد : کانالی از دیرباز در این شهرستان ایجاد شده که نوشهر را به ۲ نقطه جلگه ای و کوهپایه تقسیم کرده که متاسفانه این ۲ نقطه زیرپوشش منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرار گرفته اگرچه ساخت و سازهای زیادی از سال های گذشته تاکنون از سوی افراد حقیقی و حتی غیر بومی ها در این شهرستان انجام گرفته اما به محض آنکه بابت اجرای این طرح از سازمان حفاظت محیط زیست استعلام شده، ساز مخالف زده اند و اجازه نمی دهند.

سرگردانی افزون بر پنج هزار متقاضی طرح ملی مسکن در نوشهر

فرماندار نوشهر از مسوولان امر به ویژه امام جمعه موقت این شهر و رسانه ها خواست تا به منظور در جریان قرار گرفتن مسوولان تصمیم گیر سطح کلان کشور این چالش را اطلاع رسانی کنند

زرودی در ادامه با اظهار آنکه تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان بابت گاز رسانی بخش ییلاقی و کوهستانی کجور نوشهر اعتبار اختصاص و بخشی از آن هزینه شده است، گفت : وعده ای که در گذشته به روستاییان این بخش ییلاقی و کوهستانی داده شد این بود که تمامی نقاط روستایی این منطقه تا پایان امسال گاز رسانی شود اما در بازدید ها و گزارش های رسیده متاسفانه روند گاز رسانی به کندی پیش می رود.

این مسوول تاکید کرد : با توجه به آنکه فرصت چندانی تا فصل سرما در این بخش ییلاقی و کوهستانی سردسیر باقی نمانده روند اجرای این طرح باید در این فرصت با شتاب بیشتری انجام گیرد تا شرمنده روستاییان این منطقه نباشیم.

فرماندار نوشهر همچنین از اختصاص حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بابت جبران خسارت های سیل در بخش کجور خبرداد گفت : موضوعی که با پیگیری مسوولان به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این اعتبار محقق شده و امیدوارم به زودی طرح های جبران خسارت سیل در این بخش اجرایی شود.

نوشهر با برخورداری از سه نقطه شهری و بیش از ۱۲۰ نقطه روستایی یکی از شهرستان های غربی مازندران است که بخش کجور واقع در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان، حدود ۶۴ روستا و سه شهر در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha