۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85543347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۳ هزار نفر در شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته ۳۳ هزار و ۲۴۷ نفر از مرز بین المللی مهران(رفت و برگشت) تردد کردند.

"سید زاهدین چشمه خاور" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۷۹ زائر ایرانی به کشور ورود و هزار و ۵۷ نفر نیز از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) سه هزار و ۹۲۶ زائر خارجی از طریق مرز بین المللی مهران وراد کشور و هزار و ۲۸۵ نفر نیز از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به افرایش حجم تردد زائران در مرز مهران در ایام محرم و به مناسبت حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور شد: در دهه ماه محرم، ۱۴۱ هزار و ۴۴۸ نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران تردد (ورود و خروج) داشته‌اند.

چشمه خاور بیان کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۸۳ نفر به کشور وارد شده و ۱۱۳ هزار و ۲۵۶ نفر از طریق این مرز از کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران مستقر شده است، گفت: تمام تمهیدات لازم برای رفاه حال زائران در پایانه مرزی مهران فراهم شده است و هم اکنون تردد زائران به سهولت در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در ایام اربعین سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد تردد زائران از طریق مرز مهران انجام شد.

مرز بین‌المللی مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha