۶۸ هزار نفر در منطقه محروم دیشموک کهگیلویه از آب سالم بهره مند می‌شوند

یاسوج- ایرنا- طرح تامین آب شهر دیشموک کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری افزون بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال در سازمان برنامه و بودجه کشور و با پیگیری های مسئولان استانی تصویب شد که ۶۸ هزار نفر با اجرای این طرح مهم آبرسانی از آب سالم بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح در دیشموک در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیش بینی اعتبار آن ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

طبق گزارش های مردمی هم اینک تامین آب شهر دیشموک به لحاظ کمیت هیچ مشکلی ندارد و ۲۴ ساعته برقرار است اما از لحاظ کیفیت مردم از وضعیت آن نگرانی دارند.

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات طرح آبرسانی گندمکار به صورت قطره چکانی تزریق می شود .

بخش دیشموک جایی است که مجموعه وابسته به رییس مجلس در آنجا حضور دارند.

مناطق چاروسا و دیشموک معضلات بسیاری دارند، خوشبختانه ماده ۲۳ طرح آبرسانی دیشموک تصویب شد و ردیف بودجه گرفت تا کمی از مشکلات شان حل شود.

۶۸ هزار نفر در منطقه کم برخوردار دیشموک از آب سالم بهره مند می‌شوند

بخشدار دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با به ثمر نشستن این پروژه شاهد تحول عظیم در وضعیت آب شرب ۲ بخش دیشموک، قلعه رئیسی و حتی دشمن زیاری خواهیم بود.

علی رضا نووروزی ادامه داد: در سال های قبل این پروژه زیر نظر پروژه تامین آب چهار شهر کهگیلویه بود و بودجه آن کافی نبود اما اینک با اخذ ماده ۲۳ اعتبارات به صورت جداگانه به آن اختصاص می یابد.

وی ابراز کرد: مهمترین خواسته های مردم دیشموک پمپاژ هزار هکتاری رودسمه، آب گندمکار، راه اندازی معدن نیترات دیشموک، اصلاح و بهسازی راه های روستایی است.

اکنون منبع تامین آب شرب مناطق چاروسا و دیشموک از چاه های عمیق و نیمه عمیق فارتق و بنگیر امامزاده میرسالار (ع ) تامین می شوند.

دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۴ روستا دارای سکنه هستند و مابقی تنها در تابستان و بهار دارای سکنه می شود، همچنین ۳۸ روستا در این بخش دارای دهیاری اند. ۱۶ هزار نفر در روستاهای بخش دیشموک سکونت دارند و بالغ بر ۲۸ هزار نفر در بخش و شهر دیشموک ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha