وزیر بهداشت از روند ساخت بیمارستان شهید رییسی کرمانشاه بازدید کرد

کرمانشاه - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه ۳۰ تیرماه از روند ساخت بیمارستان رییس جمهور شهید آیت الله دکتر رییسی (مرکز جامع سرطان غرب کشور) بازدید و در جریان آخرین روند آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین الهی در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و بعد از افتتاح مرکز فوریت های پزشکی ثارالله در مرز خسروی و اورژانس و بخش ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب در بازدید از مرکز جامع سرطان شهید رییسی در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز مراکز درمان سرطان در کشور یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بوده که در بسیاری از استان های کشور انجام شده است.

وزیر بهداشت از روند ساخت بیمارستان شهید رییسی کرمانشاه بازدید کرد

وی با بیان اینکه هزینه درمان سرطان بسیار زیاد است و تهیه برخی داروهای آن تا ۴۰ میلیون تومان هم می رسد، افزود: خوشبختانه امروز ۹۰ درصد هزینه های درمان سرطان را بیمه ها پرداخت می کنند و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بیماری سرطان، فشار مالی کمتری را بر بیماران تحمیل کند.

عین‌الهی با اشاره به اینکه مرکز جامع سرطان شهید رییسی در سال ۱۳۹۶ شروع شده بود اما متوقف شد و در سال ۱۴۰۰ دوباره عملیات اجرایی ساخت آن در دستور کار قرار گرفت گفت: در بازدید سال ۱۴۰۱ این پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با کار جهادی همه مدیران استانی و ملی، امروز همه دستگاه های مورد نیاز آن هم تهیه شده و فقط نصب دستگاه ها چند ماه زمان می برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این پروژه به صورت جهادی و حدود ۹ هزار متر مربع در چهار طبقه به صورت تخصصی ساخته شده است گفت : ارزش این پروژه امروز به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد و یکی از پیشرفته ترین مراکز جامع سرطان در منطقه است که می تواند تمام نیازهای غرب کشور را تامین کند.

وزیر بهداشت از روند ساخت بیمارستان شهید رییسی کرمانشاه بازدید کرد

بیمارستان شهید ریسی در مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) واقع در شمال شهر کرمانشاه واقع شده است؛ این بیمارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است که طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

ساختمان بیمارستان شهید رییسی در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و در چهار طبقه ساخته شده است؛ در این بیمارستان که از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در آن استفاده شده است، ۱۲۰ تخت بستری، دستگاه های رادیوتراپی، توموتراپی، براکی تراپی و پت اسکن به بیماران خدمات لازم را ارائه می دهند و این در حالی است که علاوه بر ارائه خدمات به بیماران بستری، روزانه تا ۵۰ نفر هم به صورت سرپایی رادیوتراپی می شوند.

اکنون بیش از چهار هزار تخت در ۲۰ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha