۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران‌ به‌زودی پرداخت می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت ۸۵ هزار میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم به گندمکاران به‌زودی خبر داد و گفت: اکنون از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری این مطالبات هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدعلی نیکبخت در حاشیه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان مطالبات هنوز پرداخت نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیگیری‌ها از سازمان برنامه و بودجه بیانگر آن است که به‌زودی مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث پرداخت مطالبات گندمکاران قرار است این هفته هم مبلغ قابل توجهی پرداخت شود.

وی ضمن قدردانی از تولید کنندگان خوراک دام و طیور و برگزاری نمایشگاه مذکور افزود: امروز شرایط خوبی را  در نهاده های دام و طیور داریم و در تامین کار بزرگی انجام شد که این را ادامه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان سال هیچ یک از تولید کنندگان دغدغه ای در تامین نهاده ها نخواهند داشت و نهاده ها به اندازه کافی و با قیمت مناسب و به صورت مدت دار در اختیارشان قرار می گیرد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه امسال نسبت به سالهای گذشته ذخایر خوبی در نهاده های دام و طیور داریم، افزود: در همین راستا تولید مرغ به طور متوسط از ۱۱۰ میلیون قطعه به ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه رسیده است که علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرات نیز انجام می شود.

وی با بیان  اینکه ایران از واردکننده اکنون به صادرکننده گوشت مرغ تبدیل شده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تولید گوشت مرغ کشور حدود  ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که در سال ۱۴۰۳ به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسیده و طبق برنامه ریزی برای افزایش صادرات باید این رقم به ۲ میلیون  و ۸۰۰  هزار تن برسد.

نیکبخت گفت: اکنون در تخم مرغ وضعیت ما مشابه است اما در تولید گوشت قرمز هم همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره رعایت  فواصل بهداشتی گفت: اکنون این موضوع در حال بررسی فنی است و بزودی به نهایی شد به هیات دولت ارسال می شود.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳ از امروز ۳۰ تیرماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین افتتاح و تا دوم مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha