۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85544050
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۸ هموطن توسط منجیان غریق در گیلان نجات یافتند

رشت - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: امسال تا کنون ۵۸ هموطن توسط منجیان غریق در سواحل استان از غرق شدگی نجات یافتند.

هاشم اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فصل شنا از دهه دوم خرداد ماه آغاز شده و هموطنان اعم از مسافران و ساکنان بومی از دریا استفاده می‌کنند.

وی افزود: بیشترین نجات یافته با ۱۶ نفر مربوط به سواحل شهرستان رشت است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان اضافه کرد: در پیشگیری از خطر غرق شدگی هوشیاری خانواده ها بسیار مهم است و خوشبختانه توجیه هستند و با منجیان غریق همکاری دارند و به همین دلیل تاکنون هیچ فردی هنگام حضور منجیان غریق در گیلان غرق نشده و از سوی دیگر عدم استفاده از دریا در روزهای پرخطر نیز رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دریا در طرح‌های سالم سازی شنا تا هفته نخست مهر ماه ادامه دارد، بیان کرد: منجیان غریق در مناطق خطرآفرین در سواحل استان حضور دارند و امیدواریم که همکاری و تعامل مردم نیز همچنان ادامه یابد تا شاهد هیچ حادثه تلخی هنگام استفاده از دریا نباشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده بود با هماهنگی فرمانداری‌ها، هلال‌احمر و سایر مسئولان ذیربط این نقاط به روز رسانی شد و هم اینک این رقم به ۳۴۰ نقطه خطرآفرین رسیده است.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا در هر نقطه خطرآفرین ۲ منجی غریق تعیین شده که در طول ۳۰۲ کیلومتر از سواحل استان مستقر می شوند و امیدواریم امسال شاهد غرق شدن هیچ هموطنی نباشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته اتفاق بسیار بزرگی در خصوص کاهش تعداد غرق شدگان افتاده بود چنانکه با کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان، تعداد فوتی ها به ۱۰ نفر رسید که البته هدف ما آن است که این آمار برای سال جاری باز هم کاهش یابد.

وی با اشاره به طرح‌های سالم‌سازی دریا بیان کرد: سال گذشته ۲۲ طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان فعال بود که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری افزایش یابد؛ بنا به درخواست مدیران هر طرح یک یا چند منجی غریق در این طرح های سالم سازی حضور دارند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما عدم وجود سایبان در برخی از نقاط خطرآفرین است که امیدواریم این مشکل با تعامل مسئولان استان برطرف شود ضمن آنکه ساعات کاری طولانی هم از دیگر مشکلات آنان که امیدواریم با مساعدت مسئولان، کار منجیان غریق در گیلان ۲ شیفته شود.

اسماعیلی اظهار کرد: پرداخت حقوق منجیان غریق شرایط بسیار مناسبی دارد و حقوق خردادماه پرداخت شده و حقوق تیرماه نیز طی هفته جاری پرداخت می شود و قرار است یک‌سری لوازم موردنیاز منجیان غریق نیز طی هفته جاری وارد گیلان شود تا در اختیار آنان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha