۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85544058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ حسینیه و مسجد استان یزد در دهه اول محرم سنددار شد

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد از صدور سند مالکیت کاداستری بیش از ۲۰ حسینیه و مسجد در دهه اول محرم امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، " مهدی اقبال " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: به منظور پاسداشت این ایام و در قالب پویش «محرم ۱۴۰۳ همراه با سنددار شدن حسینیه ها و مساجد حسینیه ایران» و نیز نذر خدمت به حسینیه‌های حسینی، تلاش جهادی برای صدور سند کاداستری مساجد و حسینیه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران در کشور شهرت دارد ادامه داد: در قالب این پویش، سند مالکیت حدنگاری و کاداستری بیش از ۲۰ حسینیه و مسجد که عمدتا مراسم باشکوهی در مناسبت‌های سال و بویژه محرم دارند صادر شد.

این مسئول گفت: بر این اساس، اسناد حسینیه بزرگ فهادان، بعثت، مسجد و حسینیه سرپلک، مسجد دروازه شاهی و مسجد لرد تازیان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در شهر یزد، مجموعه شوده علیا شامل حسینیه و دو مسجد و آب انبار، مسجد پیرخارکن و مسجد محله سرده پائین در تفت، امامزاده سیدصدرالدین قنبر، حسینیه ۱۴ معصوم(ع) یخدان و حسینیه بزرگ فیروزآباد در میبد، حسینیه روستای دره میانکوه مهریز، حسینیه بزرگ توده زارچ و امامزاده سیدمحمد شهر نیر صادر شد.

اقبال در پایان درباره اهمیت ماه محرم و برپایی عزاداری این ایام در استان یزد افزود: به دلیل جایگاه والای دو ماه محرم و صفر در نزد مردم دارالعباده و حسینیه ایران، ۶۰ تا ۶۵ درصد از موقوفات استان متعلق به عزاداری، تعزیه داری و اطعام مراسم‌ امام حسین (ع) است.

استان یزد بیش از ۲ هزار حسینیه و مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha