والیبال جام باشگاه های آسیا، ظرفیت مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد است

یزد - ایرنا - دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان یزد گفت: راهنمایان گردشگری تیم های خارجی حاضر در مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا را همراهی می‌کنند و برگزاری این مسابقات فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است.

«رضا موسوی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا از ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه به میزبانی یزد، افزود: در این دوره از مسابقات تیم های والیبال از ۶ کشور عراق، افغانستان، اندونزی، قزاقستان، کویت و قطر حضور دارند که این میزبانی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر جهانی یزد است.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات برخلاف دیگر مسابقات ورزشی بین المللی، به جای استفاده از مترجم، از ظرفیت راهنمایان گردشگری استفاده می شود تا یک فرد مسلط به اطلاعات شهر جهانی یزد تیم های خارجی را در این مسابقات همراهی کند و به پرسش‌های آنان پاسخ دهد.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان یزد ادامه داد: در زمان‌های آزاد هر تیم برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه ها و بافت تاریخی یزد انجام شده است و برخی از این ورزشکاران که در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده های زیادی در سطح جهان دارند، از این طریق می‌توانند با جاذبه های استان آشنا شوند و این ورزشکاران سفیران خوبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری یزد هستند.

موسوی با بیان اینکه یکی از راه های جذب گردشگر، برگزاری رویدادهای مختلف و به ویژه میزبانی مسابقات ملی و بین المللی است، افزود: برگزاری مسابقات والیبال باشگاه های آسیا فرصت خوبی برای علاقه مندان به این رشته ورزشی است تا با سفر به یزد این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.

یزد میزبان بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی والیبال جام باشگاه‌های آسیایی ۲۰۲۴ است و این رقاب‌ها از ۱۸ تا ۲۵ شهریورماه جاری باحضور هشت تیم آسیایی و ۲ تیم فولاد سیرجان و شهداب یزد به عنوان نمایندگان ایران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha