معاون استاندار: پرداخت مطالبات گندمکاران خراسان شمالی در دست پیگیری است 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شده تا مطالبات گندمکاران استان در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش ایرنا ناصر فخرموحدی روز یکشنبه در نشست کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان و تنظیم بازار استان اظهار کرد: گندم کاران استان تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به دولت تحویل داده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۶ مرکز خرید در استان برای خریداری گندم کشاورزان استان فعال است و کار خرید تضمینی این محصول تا پایان شهریور ماه انجام می شود.

پیگیری برای ایجاد بازار روز در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تامین بازار فروش محصولات کشاورزی، بر ایجاد بازار روز و بازارچه های محلی در استان برای عرضه کالاها با قیمت مناسب تاکید کرد.

وی افزود: ایجاد بازار روز در نقاط مختلف شهر با توجه به نیازسنجی و شناسایی زمین‌های مناسب، برای ایجاد شرایط و محیطی مناسب عرضه کالاها و مایحتاج و دسترسی آسان شهروندان پیگیری شود.

فخر موحدی گفت: همه دستگاه های متولی باید تلاش کنند تا کار به بهترین نحو انجام شود تا کالاها ارزان تر به دست مردم برسد.

ثبات نسبی در بازار استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت بازار استان گفت: ثبات نسبی در بازار استان حاکم است و دغدغه افزایش قیمت نداریم، بازدیدها و بررسی ها از وضعیت بازار استان نشان از ثبات نسبی دارد.

حسین حاجی بگلو اظهار کرد: نظارت کافی بر بازار استان برای جلوگیری از افزایش قیمت ها انجام می شود.

وی افزود: نظارت بر بازار و نحوه عرضه کالاهای مختلف به جد انجام می شود و این روند ادامه دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha