۳۷ هزار تن گندم در خراسان‌شمالی خریداری شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: گندم کاران استان از ۱۷ خردادماه تاکنون ۳۷ هزار تن محصول خود را با قیمت تضمینی به دولت عرضه کردند. 

احمد نامور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش ریالی گندم های خریداری شده ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در استان از نیمه دوم خردادماه با بازگشایی مراکز گرمسیر استان آغاز شد و اکنون ۱۸ مرکز بازگشایی شده نسبت به خرید این محصول اقدام می کنند.

نامور از بازگشایی تمامی مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: با توجه به آغاز برداشت گندم از کشتزارهای شهرستان بجنورد و استقبال کشاورزان از تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی به منظور سهولت در تحویل محموله های کشاورزان، مراکز خرید تضمینی کارخانه آرد سازی بیژن و آرد سازی سفید ارمغان بجنورد به جمع مراکز خرید تضمینی گندم پیوستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: کشاورزان همه روزه می توانند از ساعت هفت تا ۲۰ نسبت به تحویل محصولات خود به این مراکز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، گندم کاران استان امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.

نامور گفت: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تمامی مراکز خرید استان ملزم به ارایه فهرست روزانه به بانک عامل هستند تا به محض تامین منابع مالی وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شود.

به گزارش ایرنا، نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha