میزان خرید گندم در خراسان‌شمالی ۳۱ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: میزان خرید گندم در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش یافت و اکنون تمامی مراکز برای تحویل محصول گندم کاران بازگشایی شده است.

احمد نامور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان از ۱۷ خردادماه با بازگشایی مراکز خرید گرمسیری استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۶ مرکز خرید تضمینی در استان در حال دریافت گندم از کشاورزان است، افزود: پیش بینی می شود، امسال گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۶۳۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است که ارزش آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این میزان گندم در قالب ۱۳ هزار و ۸۹ محموله و از پنج هزار و ۲۲۹ کشاورز خریداری شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین خرید تضمینی استان مربوط به شهرستان های سملقان، اسفراین و جاجرم است.

نامور افزود: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می شود.

به گزارش ایرنا، نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha