۱۰ هزار میلیارد ریال صرف محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به این شهرستان مرزی اختصاص یافت که در حوزه‌های مهم زیرساختی و رفع محرومیت هزینه شده است.

محمدرضا غیرتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نیازهای منطقه و اینکه بیمارستان فعلی زیرکوه در ساختمان استیجاری متعلق به سازمان تامین اجتماعی فعال بوده است، عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی کوثر با مساعدت دولت در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی بیان کرد: بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال تاکنون به این پروژه اعتبار تزریق شده و پیشرفت فیزیکی آن ۲۰ درصد است.

فرماندار زیرکوه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اقدامات مهم دولت سیزدهم با پیگیری رییس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: افتتاح استخر سرپوشیده شهدای دانش آموز شهرستان، ۱۶ کلاس درس و فضای آموزشی در قالب ۶ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: پروژه تمام خیرساز اضافه بنای بیمارستان زیرکوه با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای احداث پنج مرکز بهداشتی و درمانی، پایگاه اورژانس و خانه بهداشت در روستاهای شهرستان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

غیرتی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را اصلاح شبکه آب شرب شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: این اقدامات به متراژ ۵۳ کیلومتر منجر به نگهداری تاسیسات، حفاری، تجهیز چاه و تعویض الکتروپمپ‌ها شده که بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم شهرستان زیرکوه در روستاها سکونت دارند و شغل آنان کشاورزی است ادامه داد: احیا و مرمت قنوات در قالب ۷۹ طرح با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال، اجرای ۱۴ کیلومتر طرح‌های خطوط انتقال آب، احداث ۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و اجرای طرح‌های نوین آبیاری در ۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال دیگر اقدامات است.

فرماندار زیرکوه احداث هشت زمین چمن مصنوعی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: برای این پروژه در سه سال گذشته بیش از ۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه و برای تجهیز و روشنایی چمن مصنوعی شهید سلیمانی نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های رفاه و محرومیت‌زدایی به‌ ویژه بین روستاییان همواره مورد تاکید شهید رییسی بود افزود: گازرسانی به مسکن محرومان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، بازارچه مرزی یزدان با اعتبار ۷۴۰ میلیارد ریال، ۲۲ پاسگاه و ۲۲برجک مرزی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به سه روستا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و سه واحد صنعتی، ناحیه و شهرک صنعتی زیرکوه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در همین راستا است.

غیرتی یادآور شد: در حوزه عمران روستایی هم اجرای ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در سطح ۵۵ روستا با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از محل قیر رایگان انجام شده است.

وی گفت: الحاق ۳۶۸ هکتار اراضی به محدوده ۲۲ روستا و واگذاری ۷۱۵ قطعه زمین مسکونی در روستاها، واگذاری ۲۲۱ قطعه زمین مسکونی برای نهضت ملی مسکن در شهر حاجی آباد و اعطای هزار و ۴۲۳ فقره تسهیلات مسکن با کارمزد پنج درصد و اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه شهرستان زیرکوه معادن خوبی دارد، تصریح کرد: کارخانه کنسانتره آهن توسط سرمایه‌گذار چینی در این دولت‌ احداث شد که زمینه اشتغال مستقیم ۸۰ نفر و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم را فراهم آورده است.

وی اظهار کرد: فاز دوم‌ این کارخانه با اشتغال ۵۰ نفر در حال احداث است و هفته دولت به بهره ‌برداری می‌رسد.

غیرتی، احداث ساختمان جدید پلیس راه شهرستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال را از اقدامات راهداری در سه سال اخیر برشمرد و گفت: روکش راه‌ها به طول ۳۳ کیلومتر با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال، خط کشی ۵۵ کیلومتر از راه‌های شهرستان با اعتبار ۲ میلیارد ریال و رفع نقاط حادثه خیز شهرستان در ۲ نقطه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی به مرمت ۹۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای این اقدامات بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۶۴ محله عشایری به وسیله تانکر آبرسانی شدند.

فرماندار زیرکوه با اشاره به ترمیم و احداث ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع فشار متوسط و ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف ادامه داد: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و احداث ۲۰ کیلومتر شبکه روشنایی معابر نیز ۴۵ میلیارد ریال اعتبار داشته است.

وی اجرای ۲۸ پروژه ارتباطی در قالب ۱۳ سایت جدید را یادآور شد و گفت: ۱۵ سایت موجود به فناوری ۴G ارتقا یافت که هزار میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده و ۴۰ روستا را پوشش می‌دهد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی این استان است که شهر حاجی آباد مرکز آن در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha