۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85557990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ روستای خراسان جنوبی تا هفته دولت آبرسانی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا هفته دولت امسال ۲۳ پروژه آبرسانی در استان افتتاح می‌شود که در قالب آن ۶۸ روستای استان از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس زاده روز یکشنبه در نشست قرارگاه جهاد آبرسانی روستایی استان افزود: فاز اول طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در قالب ۴۹ پروژه در حال اجرا است و ۱۱ هزار و ۹۱۴ نفر جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دهه فجر سال گذشته به ۶۵ روستای استان آبرسانی شد، همچنین با افتتاح طرح‌های هفته دولت امسال تعدادی روستای دیگر نیز در کنار طرح جهاد آبرسانی از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به وجود برخی تنش‌های اجتماعی در برخی روستاهای زیرپوشش طرح جهاد آبرسانی عنوان کرد: هر روستایی با کوچکترین مسئله اجتماعی در حوزه آبرسانی مواجه شود پروژه تعطیل و در روستاهای دیگر پروژه‌ها اجرا ادامه می‌یابد.

عباس زاده با بیان اینکه حدود ۵۰۰ روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود اضافه کرد: چنانچه اهالی روستا با پیمانکاران و شرکت آب و فاضلاب همکاری نکنند در روستاهای دیگر پروژه‌ها را آغاز می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تنش‌ها و مسائل اجتماعی اینگونه روستاها باید تا قبل از آغاز طرح آبرسانی حل و فصل شود تا حین اجرا به مشکل برنخوریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مسأله آب، مدیریت و کنترل آن برای استان کم آب ما خیلی اهمیت دارد، اگر قرار است روستاها از آب شرب برخوردار شوند باید نهایت همکاری را با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مربوطه داشته باشند.

وی گفت: اولویت‌های آبرسانی در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان اعلام شده است اما باید کانون‌های جمعیتی و روستاهای پرجمعیت در اولویت قرار بگیرند.

عباس‌زاده افزود: در برخی روستاها از جمله تیغدر و قومنجان قاین حدود سه هزار نفر جمعیت ساکن هستند در حالیکه با تنش آبی مواجه بوده و در قالب طرح جهاد آبرسانی به زودی این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های دارای تنش آبی است لذا در کنار آبرسانی به روستاهای استان باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب نیز در روستاها مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه با جمعیت ۳۰۴ هزار و ۸۴۷ نفر در خراسان جنوبی وجود دارد و تعداد کل روستاهای دارای دهیاری استان ۹۴۹ روستا با جمعیت ۲۸۵ هزار و ۴۹ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha