کارگران شهرداری یاسوج خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند

یاسوج- ایرنا- جمعی از نیروهای خدماتی و کارگران شهرداری یاسوج می گویند: شبانه روز خیابان و جدول و کوچه های شهر را جارو می زنیم به امید روزی که سر ماه برسد و حقوق ناچیزی دریافت کنیم و شرمنده زن و فرزندانمان آن هم در این شرایط سخت اقتصادی نباشیم اما آیا خدا راضی است که ۶ ماه از مطالبات معوقه ما پرداخت نشود؟ کسی حتی پیمانکار هم پاسخگویمان نیست.!

به گزارش ایرنا، کارگران شهرداری یاسوج امروز (یکشنبه) با حضور در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری مسئولان برای پرداخت ۶ ماه حقوق معوقه خود شدند.

این کارگران می گویند: برای چندمین بار است که مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج خواستار پیگیری مشکلات شان از استاندار، فرماندار، شهردار و شورای شهر شده ایم اما تاکنون نتیجه مطلوبی نگرفتیم.

این تعداد کارگران شهرداری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کمر انها را خم کرده و در پرداخت هزینه های زندگی شان مانده اند. ادامه دادند: ما هم زن و بچه داریم چرا نباید از حق مان دفاع کنیم، هر بار که می خواهیم اعتراض کنیم تهدید به اخراج می شویم.

یکی از کارگران گفت: ۶ ماه از حقوق و مطالبات ما مانده است و به استانداری و شهرداری و هر جایی مراجعه کردیم اما هیچ کس جوابگو نیست با اینکه کارمان سخت است اما سختی کار نداریم.

یکی دیگر از این نیروهای شهرداری گفت: در پرداخت اجاره خانه و حتی خرید نان دست مان تنگ است و جلو خانواده و زن و بچه مان شرمنده ایم.

وی تاکید کرد: برخی از مردم دلشان به حال ما می سوزد و پول نانی به ما می دهند تا بتوانیم نانی برای فرزندمان بخریم، همه شهرداری ها حقوق شان را سر ماه پرداخت می کنند به جز شهرداری یاسوج.

یکی دیگر از این کارگران ادامه داد: شهرداری قرارداد صوری با ما کارگران می بندد و کارگر موقع بازنشستگی دستش به هیچ جایی بند نیست زیرا قرارداد و سختی کاری نداریم.

وی افزود: اگر یک روز زباله های شهر جمع نشود شهر را بوی تعفن می گیرد با این وجود ما وظیفه مان را به درستی انجام می دهیم.

روابط عمومی شهرداری یاسوج در این رابطه گفت: با روی کار آمدن شهردار جدید یاسوج همزمان با پرداخت نیروهای رسمی حقوق نیروهای شرکتی هم پرداخت شده است.

هاشم یوسفی افزود: این ۶ ماه حقوق معوقه کارگران مربوط به سنوات گذشته است که پرداخت نشده ام شهرداری یاسوج در تکاپوست تا این معوقات را برای کارگران به روز کند.

وی بیان کرد: سیاست پرداخت حقوق شهرداری در این برهه آن است که در ابتدا حقوق نیروهای شرکتی و سپس حقوق نیروهای رسمی را پرداخت کنیم.

روابط عمومی شهرداری یاسوج ابراز کرد: حقوق این ماه کارگران و نیروهای رسمی ۱۰ روز معوق مانده که طبق اعلام معاون مالی شهرداری ظرف یک هفته آینده پرداخت می شود.

کارگران شهرداری یاسوج خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود که شهردار فعلی میراث‌دار نیروهای مازاد است و حدود ۴۵ درصد نیروها مازاد است و ماهانه ۲۵ میلیارد تومان حقوق کارگران را پرداخت می کند.

دولت سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارش افزوده به شهرداری های این استان کمک کرد.

به گفته روستا در حالی که تمام کمک ما به شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده ماهانه ۷ میلیارد تومان است که تاکید ما بر انجام پروژه‌های عمرانی است و شهرداری یاسوج کارهای فی مابین انجام می‌دهد و بسیاری از خدمات شهرداری بیشتر از ظرفیت مالی است.

وی بیان کرده است که حوزه عمرانی استانداری از شهرداری‌ها در جهت ارائه خدمات به مردم حمایت می‌کند.

وی با اشاره به بدهکاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری، تاکید کرده است که در کمیسیون ماده ۷۷ این مورد بررسی شد و با توجه به اینکه ادارات توان مالی به لحاظ پرداخت یکجای این مبالغ را ندارند قرار شد این مبلغ تقسیط شود تا شهرداری بتواند به حق و حقوق خود برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha