رفع کمبود آب شرب اردکان با بهره‌برداری از خط انتقال آب خلیج فارس

یزد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد گفت: برای رفع کمبود آب شرب شهر اردکان پیگیر تکمیل و بهره برداری خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان هستیم.

به گزارش یکشنبه روابط عمومی این شرکت، "جلال علمدار" در جلسه تامین آب شرب شهر اردکان که با حضور مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط شکننده در تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان مقرر شد پیگیری لازم به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به این شهر به عمل آید.

وی کمبود آب شهر اردکان را ۱۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیاز آبی شهر اردکان بالغ بر ۴۷۵ لیتر بر ثانیه است که آب مورد نیاز این شهر از محل آب انتقالی کوهرنگ، منابع آب زیرزمینی در اختیار و همچنین چاههای استیجاری تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی نماینده مردم اردکان به منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای تامین آب پایدار روستای توت خبر داد.

علمدار بر تسریع در عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای رفع کمبود آب شرب بخش عقدا تاکید کرد و اظهار داشت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در قالب قرارداد عمرانی در حال اجرا است که نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی قول تامین بخشی از هزینه این پروژه را داد.

وی به ایجاد تاسیسات فاضلاب در روستای ساغند اشاره کرد و گفت: پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص، قرارداد مورد نظر تنظیم و جهت امضا به سرمایه گذار خصوصی تحویل داده شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: روند عملیات اجرایی اتصال خط انتقال آب خلیج‌فارس کند است و با این روند آب تا تابستان آینده هم به اردکان نمی‌رسد.

مصطفی پوردهقان افزود: وضعیت آب شهرستان در حالت ناپایدار است و مردم از وضعیت کیفیت و فشار آب ناراضی هستند؛ با دستور پرداخت‌های خوبی که پیگیری شده؛ دیگر بهانه‌ای برای کندبودن عملیات اجرایی نمانده است.

وی با بیان اینکه ضرب‌الاجل فوری و زمان‌بندی دوماهه برای اتصال آب تعیین شود اظهار داشت: انتظار دارم مدیران اجرایی و پیمانکار خط تلاش مضاعفی برای اتصال آب انجام دهند.

پوردهقان با اشاره به تامین آب شرب روستاهای عقدا یادآور شد: تأمین آب شرب باکیفیت از منابع موجود، از محل طرح قرارگاه امام حسن (ع) تسریع شود.

او در ادامه به تأمین آب شهر خرانق، پرداخت و گفت: روستاهای توت، ساغند، رباط پشت‌بادام و... به شدت با مشکل روبروست ؛آب و فاضلاب استان باید تدابیر ویژه‌ای برای حل پایدار این معضل بیندیشد. 

اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha