۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2212
کد خبر: 85544317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان در سپیدار بویراحمد

یاسوج- ایرنا- پس از وقوع انقلاب اسلامی دسترسی مردم به خدمات پزشکی در نقاط مختلف استان محروم کهگیلویه و بویراحمد با رشد قابل‌توجهی مواجه شد به گونه ای که اکنون در مناطق کم برخورداری همچون سپیدار واقع در شهرستان بویراحمد تیم سلامت به طور شبانه روزی به مردم این دیار خدمات ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، برخورداری از خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی، از مهم‌ترین حقوق هر فرد بوده و تأمین آن بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از مهم‌ترین تعهدات حاکمیتی دولت است و دولت موظف است تا دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات پزشکی را برای مردم فراهم نماید. همچنین بر اساس بند ۶ و ۹ ماده ۳ قانون اساسی، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات درمانی عادلانه برای همه یک وظیفه قانونی دولت است.

دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان در سپیدار بویراحمد

البته باید در نظر داشت که گام های اساسی برای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت در استان های محروم به ویژه کهگیلویه و بویراحمد برداشته شده ولی عمق محرومیت ها موجب شده که این شاخص های توسعه تا رسیدن به وضعیت مطوب راه دور و درازی پیش رو داشته باشد.

وجود پزشک، حداقلی‌ترین شرط دسترسی به خدمات با کیفیت است که یکی از اهالی منطقه سپیدار بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: من در هر ساعتی از شبانه روز چندین بار آمدم به این مرکز هم دکتر بود و هم یک خانم پرستار و یا ماما آنجا بود ویزیت می شدم و تزریقات انجام دادند.

یک راننده تاکسی خط یاسوج سپیدار هم گفت: من مادرم بیماری فشار خون دارد و همواره مادرم را به این مرکز می آورم و حتی چند شب گذشته و با اینکه دیر وقت بود به این مرکز مراجعه کردم و پزشک و ماما انجا بودند و مادرم را ویزیت کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز در این زمینه، گفت: خدمات رسانی مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم و شهروندان در هر نقطه ای از شهرستان و در دور ترین نقطه وظیفه و مورد تاکید مسئولان و هیات رئیسه و به ویژه رئیس دانشگاه است و ما هم در یان راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نخوایم کرد.

محسن اسدی بیان کرد: تیم سلامت اعم از ماما، پرستار و آزمایشگاه در این مرکز و تیم سلامت مشغول انجام فعالیت هستند.

وی گفت: برخی مسایل و مشکلات و کمبودهایی که از گذشته در این مرکز وجود داشته احصا کردیم و در اسرع وقت نسبت به رفع این کمبودها اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: این مرکزبهداشتی و درمانی در همه ایام و تعطیلات یک پزشک کشیک و ماما به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، خدمات مردم حوزه سپیدار به نظام و انقلاب ملموس است و آنان تعصب، غیرت و مردانگی مثال زدنی خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۱۰۸ شهید و افزون بر ۵۰۰ جانباز و آزاده نشان دادند.

حدود هزار خانوار حوزه سپیدار از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار آن زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

حوزه سپیدار با ۹ هزار نفر جمعیت در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار دارای سه بخش جلیل، بابکان و سیوکی است.

دهستان سپیدار در ۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha