۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85544401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران در «سرویس مخفی آمریکا»

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85544401
بحران در «سرویس مخفی آمریکا»

تهران-ایرنا- بخشی از سرویس مخفی آمریکا مسئول حفاظت از رئیسان جمهوری، معاونان و خانواده های آنها اکنون حدود ۱۰ درصد نسبت به یک دهه قبل کوچکتر شده است؛ هر چند که کنگره و ناظران دولتی بر ضرورت افزایش ماموران یا به خطر افتادن ماموریت این نهاد هشدار می دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز نوشت: آمار بودجه کنگره نشان می دهد که تعداد کارکنانی که برای محافظت از رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد آمریکایی تعیین شده و درباره تهدیدها علیه آنها تحقیق می کنند، تقریبا ۳۵۰ نفر کاهش یافته و از ۴ هزار و ۲۷ نفر در سال مالی ۲۰۱۴ به ۳ هزار و ۶۷۱ نفر در ساال مالی جاری رسیده است.

در عین حال، تعداد افرادی که به محافظت نیاز دارند، افزایش یافته و تهدیدهای احتمالی نیز متنوع تر شده اند. امروزه سرویس مخفی آمریکا با کاهش مزمن نیروهای خود در مشاغل کلیدی و رقابت از سوی بخش خصوصی مواجه است که به طور معمول، به نیروها با پرداخت های بالاتر و شغل هایی که کمتر امکان مجازات در آنها وجود دارد، پیشنهاد می دهند.

این رسانه افزود، سرویس مخفی آمریکا به برخی سوالات درباره وضعیت این دستگاه در سالهای اخیر پاسخی نداده است. پیشتر سخنگوی سرویس مخفی گفته بود به دلایل امنیتی نمی تواند درباره منابع این تشکیلات صحبت کند هر چند که عملکرد آن را ستود.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه عنوان کرد: به نظر نمی رسد مشکلات کمبود نیرو در سرویس مخفی به دلیل فقدان بودجه باشد زیرا بودجه این نهاد در یک دهه گذشته تقرییا دو برابر شده و از ۱.۸ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۴ به بیش از ۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. این سازمان بیش از ۸۱۰۰ نیرو دارد که شامل تقریبا ۳ هزار و ۲۰۰ مامور ویژه و ۱۳۰۰ نیروی لباس شخصی است.

جو بایدن و ترامپ، رئیسان جمهوری مسن آمریکا و نوه های آنها، از حمایت سرویس مخفی برای خانواده‌های بزرگ و چند نسلی خود برخوردار بوده‌اند. از نظر قانونی، سرویس مخفی موظف است از روسای جمهور، معاونان رئیس جمهور و خانواده های نزدیک آنها، تحت قوانین فدرال که شامل نوه ها می شود، محافظت کند.

ماموران سرویس مخفی همچنین باید از روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور سابق به علاوه همسران و فرزندان زیر ۱۶ سال آنها و همچنین سران کشورهای بازدید کننده محافظت کنند. در سال های انتخابات، آنها همچنین باید از نامزدهای پیشرو ریاست جمهوری و معاونان ریاست جمهوری و همسران آنها محافظت کنند.

بحران در «سرویس مخفی آمریکا»

اسناد بودجه که از سوی ان بی سی نیوز بررسی شده، نشان می دهد که سرویس مخفی در سال مالی ۲۰۱۸ میلادی ۲۵ میلیون دلار بودجه را به عنوان دستمزد برای مامورانش در نیویورک برای حفاظت از برج ترامپ و فرزندان و نوه های او درخواست کرده بود و خواستار بودجه بیشتری برای محافظت های بیشتر از ترامپ بعد از ترک خدمت شده بود.

سرویس مخفی همچنین از آکادمی ملی مدیریت دولتی (NAPA) خواسته بود تا چالش های کارکنان خود را بررسی کند . این آکادمی در سال ۲۰۲۱، به این نتیجه رسید که ماموران سرویس مخفی با فشار کاری زیاد و محدودیت های مالی بیشتر مواجه هستند.

سرویس مخفی آمریکا همچنین در دهه ۲۰۱۰ با رسوایی های متعددی مواجه بوده است. در گزارش سال ۲۰۱۵ کنگره مجموعه ای از رسوایی ها و شکست های سرویس مخفی عنوان شده است. این گزارش وضعیت این آژانس را در بحران توصیف کرد و به مواردی از جمله شلیک دستکم ۷ گلوله به محل اقامت اوباما در کاخ سفید در سال ۲۰۱۱، رفتارهای غیراخلاقی ماموران این سرویس در سال ۲۰۱۲ در کلمبیا که به اخراج و تحقیقات درباره آنها منجر شد و حمله با چاقو از سوی یک فرد مسلح با پریدن از حصارهای کاخ سفید و ورود به اتاق شرقی اشاره کرد.

بر اساس اسناد بودجه مربوط به سال های مالی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، در پی این رسوایی ها، سرویس مخفی تقریباً ۵۰۰ نیروی خود را در عملیات های حفاظتی از دست داده است.

اگرچه مقامات فدرال از ارائه تعداد دقیق تهدیدها علیه رئیس جمهور و دیگر رهبران ارشد سیاسی خودداری کرده اند، کریستوفر رای، رئیس اف بی آی به تازگی به کنگره شهادت داد که تهدیدات علیه آمریکا گسترش یافته و پیچیده تر شده است و کارشناسان هشدار می دهند که خشونت سیاسی ممکن است در جریان انتخابات تشدید شود.

مقامات سابق سرویس مخفی همچنین می گویند، دشوار می توان ماموران باتجربه را در پست خود نگه داشت. برخی از آنها با سازمان های دیگر دولتی کار می کنند که برنامه های کاری کمتر فشرده تری دارند و برخی دیگر به شرکت های امنیتی و سایر فعالیت های تجاری خصوصی با حقوق بالاتر جذب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha