برگزیدگان المپیاد آموزش هنر در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - برگزیدگان مرحله استانی نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در اردبیل طی آیینی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تجلیل و به مرحله سراسری معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان المپیاد آموزش هنر با اشاره به اهمیت آموزش در جامعه و ضرورت استفاده از توانمندی‌های مراکز آموزش هنر، این المپیاد را گامی مثبت و ارزشمند در شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای جوان عنوان کرد.

امیر رجبی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در ابتکاری ارزشمند، المپیاد آموزش هنر را در استان‌ها با هدف توزیع عادلانه برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار داده و این رویداد مهم را در بین هنرجویان مراکز آموزشی برگزار کرد، افزود: برگزاری المپیاد ملی هنرهای تجسمی باعث پرورش استعدادهای هنرمندان استانی شده و نقش بسزایی در ارتقای استعداد هنری آنها دارد.

وی ادامه داد: این المپیاد بستری را فراهم کرده تا هنرمندان و هنرآموزان مراکز آموزشی، خود را در معرض رقابت با سایر هنرمندان کشور قرار دهند و ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی و ایجاد همبستگی و نشاط و امید و انگیزه از دستاوردهای مهم این المپیاد است.

۵۰ آموزشگاه آزاد هنری در اردبیل فعال است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آیین گفت: اولین دوره المپیاد آموزش هنر در کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به‌ویژه در میان هنرجویان تاثیرگذار است.

سعید نوریان افزود: یکی از سیاست‌های مهم و عدالت محور دولت سیزدهم توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی هنری و کشف و پرورش استعدادها و توجه به مراکز آموزشی هنری بود.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار آموزشگاه هنری در کشور و ۵۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان اردبیل با هدف آموزش و تربیت هنرمندان آینده فعال است.

برگزیدگان المپیاد استانی آموزش هنر در اردبیل تجلیل شدند
آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی نخستین المپیاد آموزش هنر در اردبیل

دبیر استانی المپیاد ملی آموزش هنر در اردبیل همچنین ادامه داد: المپیاد آموزش هنر برای اولین بار با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز آموزشی استان‌ها در سه سطح آموزشگاه‌ها، استانی و ملی و در ۲ بخش هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در کشور برگزار شد.

نوریان گفت: ۱۶ آموزشگاه در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و موسیقی و نیز هنرستان هنرهای زیبای کوثر در مرحله استانی این المپیاد حضور داشتند و پنج گروه از هنرستان هنرهای زیبای کوثر در رشته‌های نمایش، موسیقی، فیلم، پوستر و نقاشی و یک آموزشگاه هنرهای نمایشی، هفت آموزشگاه هنرهای تجسمی و هشت آموزشگاه موسیقی برای این المپیاد اثر ارسال کردند و منتخبان این دوره از رقابت‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: آموزشگاه هنرهای تجسمی چایچی، آموزشگاه هنرهای نمایشی آکتورال و آموزشگاه موسیقی آوای فرهنگ نمین به عنوان منتخبین مرحله استانی به بخش رقابت ملی این المپیاد راه یافتند.

به گزارش ایرنا ، فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌ها در استان اردبیل ۱۹ فروردین ماه امسال منتشر شد.

استان اردبیل با گروه‌های و انجمن‌های متعدد ادبی، هنری و فرهنگی در مرکز و شهرستان‌های تابعه در شمال غربی ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha