۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85544467
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل فدراسیون ووشو: قطب برتر جهان هستیم

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85544467
دبیرکل فدراسیون ووشو: قطب برتر جهان هستیم

رشت - ایرنا - دبیرکل فدراسیون ووشو گفت: قطب برتر این رشته ورزشی در جهان هستیم.

مجید ملکی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: خوشبختانه رشته ورزشی ووشو طی ۲ دهه اخیر رشد بسیار خوبی داشته و طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ عنوان نائب قهرمانی جهان را داشتیم اما در مسابقات ۲۰۱۷ روسیه و ۲۰۱۹ چین، مقام قهرمانی جهان را کسب کردیم.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات ووشو گیلان در رشت حضور یافت، ادامه داد: البته به دلیل کرونا در مسابقات جهانی حضور نیافتیم اما در بازیهای آسیایی هانگژو چین پس از کشتی، بیشترین مدال را کسب کردیم.

وی افزود: هم اینک نیز تیمهای ملی ووشو خود را برای حضور در مسابقات مختلف آماده می‌کنند و امیدواریم که روند صعودی خود را ادامه دهیم و دوباره بتوانیم روی سکوی قهرمانی جهان قرار گیریم زیرا این رشته ورزشی در ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد.

دبیرکل فدراسیون ووشو اضافه کرد: با توجه به اینکه دومین فدراسیون مدال آور کشور هستیم، اما متاسفانه چندان دیده نمی شویم و به اندازه مدال آوری، بودجه و امکانات در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و امیدواریم که با مساعدت بیشتر بتوانیم دوباره سکوهای جهانی را فتح کنیم.

وی به مهمترین برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون ووشو نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک حدود یکصد ورزشکار در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارند تا با قدرت در رقابتهای جهانی و آسیایی حضور یابند.

ملکی خاطرنشان کرد: تیم ملی ووشو بزرگسالان خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی ماکائو که شهریور ماه برگزار می‌شود، آماده می کند و آبان ماه باید در رقابتهای جام جهانی ووشو که بخش ساندا(مبارزه) در استرالیا و بخش تالو(حرکات نمایشی) در ژاپن برگزار می شود، حضور یابد.

وی در ادامه گفت: همچنین تیم ملی ووشو جوانان باید در رقابتهای جهانی که اوایل مهر ماه سال جاری در برونئی برگزار می‌شود حضور یابد؛ ضمن اینکه برنامه‌های آماده سازی مناسبی را برای تیم ملی کشتی کوراش داریم زیرا این تیم باید در بازی‌های داخل سالن حضور یابد.

دبیرکل فدراسیون ووشو اظهار کرد: با وجود اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر در این رشته در کشور فعالیت دارند، کلاسهای آموزشی بسیاری را مدنظر داریم که در بخش‌های ارتقاء داوری و مربیگری انجام می‌شود و سه شنبه هفته جاری نیز ۲ داور آقا و یک داور خانم در دوره ارتقاء داوری بین‌المللی حضور می‌یابند.

ملکی بیان کرد: البته داوران ما در سطح جهان جایگاه بسیار مناسبی دارند و خوشبختانه در مسابقات آسیایی و جهانی قضاوتهای مهمی را برعهده می‌گیرند که این امر نشان از توانایی بالای آنان دارد.

وی همچنین به وضعیت ووشو گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان از دیرباز قهرمانان ارزنده‌ای را در هر ۲ بخش تالو و ساندا داشته اما طی چند سال اخیر ملی پوشان گیلانی کاهش یافتند که امیدواریم با انتخاب رئیس جدید هیات، دوباره شاهد حضور ورزشکاران بیشتری از گیلان در تیمهای ملی باشیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست هیات ووشو گیلان روز یکشنبه در رشت برگزار شد که در نهایت فرشید رشیدی تنها کاندیدای احراز این پست، هر ۲۳ آرای ماخوذه را کسب و به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ووشو گیلان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha