رونمایی از رقیب جدی تالاخادزه در پاریس + فیلم

تهران- ایرنا- غول گرجستانی فولادسرد در حالی راهی پاریس خواهد شد که همگان از وی انتظار ضرب سومین مدال طلای المپیک را دارند.

به گزارش ایرنا، لاشا تالاخادزه دارنده هفت نشان طلای قهرمانی جهان و ۲ طلای المپیک در حالی راهی پاریس خواهد شد که برخلاف المپیک ۲۰۲۰ توکیو در فرانسه رقبای بسیار سرسختی دارد. در دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه‌برداری افزون بر تالاخادزه، علی داودی دارنده مدال نقره المپیک، لالایان قهرمان جام جهانی تایلند و گورمیناسیان دارنده نشان نقره المپیک ریو نیز از دیگر مدعی دسته فوق سنگین در المپیک پاریس هستند.

تالاخادزه در المپیک ۲۰۱۶ ریو با عبور از بهداد سلیمی به طلا رسید و در توکیو نیز رقیب بسیار جدی نداشت و با رکوردشکنی دومین طلای خود را ضرب کرد. وی در سرزمین آفتاب با مهار ۲۲۳ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۶۵ کیلوگرم در دوضرب در طلای المپیک دبل کرد.

رونمایی از رقیب جدی تالاخادزه در پاریس + فیلم

اما شرایط در پاریس برای غول گرجستانی بسیار متفاوت است زیرا وی بعد از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ تاشکند دیگر به دنبال رکوردشکنی نرفته و حتی در در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا و ۲۰۲۳ ریاض نیز مانند گذشته کار راحتی برای قهرمانی جهان نداشت. تالاخادزه مانند توکیو اقتدار جوانی را ندارد و در سه سال گذشته با مصدومیت‌های زیادی دست به گریبان بوده تا جایی که در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۴ اروپا و جام جهانی تایلند وزنه نزد.

به نظر می‌رسد که جدی‌ترین رقیب غول گرجستانی در پاریس سن این ورزشکار باشد. تالاخادزه اکنون با ۳۰ سال سن در روزهای پایانی دوران قهرمانی خود قرار دارد و ممکن است بعد از پایان مسابقات دسته فوق‌سنگین بازی‌های المپیک برای همیشه با پولادسرد خداحافظی کند.

حسین رضازاده دارنده ۲ طلای المپیک در دسته فوق‌سنگین در خصوص عملکرد احتمالی تالاخادزه در پاریس به خبرنگار ایرنا گفت: او همچنان مدعی و شانس اول مدال طلا است اما مانند گذشته به سمت رکوردشکنی نخواهد رفت. سن او بالا رفته و ۳۰ سال سن برای وزنه‌برداری به ویژه قهرمانان دسته فوق سنگین سن کمی نیست.

رونمایی از رقیب جدی تالاخادزه در پاریس + فیلم

تالاخادزه این روزها با انتشار فیلم تمرینات خود، به دنبال آن است تا در آستانه المپیک برای رقبا خط و نشان بکشد. وی در این فیلم وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد. البته این وزنه ۱۲ کیلوگرم تا رکورد شخصی وی فاصله دارد اما تالاخادزه در یک‌ضرب نیز وزنه‌بردار توانمندی است و می‌تواند با مهار ۲۲۰ کیلوگرم به راحتی عنوان قوی‌ترین مرد المپیک را از آن خود کند.

رقابت‌های دسته فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک روز ۲۰ مردادماه و از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در سالن ساوث پاریس آرنا برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha