استرالیا: نحوه پرداخت غرامت به قربانیان جنایات جنگی در افغانستان را بررسی می‌کنیم

تهران- ایرنا- استرالیا اعلام کرد که نحوه پرداخت غرامت به خانواده‌های افرادی که به‌طور «غیرقانونی» توسط نیروهای این کشور در افغانستان کشته و یا متضرر شده‌اند را بررسی‌ می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه‌ ایرنا از خبرگزاری طلوع نیوز، استرالیا وکیل جدیدی برای ارزیابی غرامت تعیین می‌کند تا ادعاهای جنایات جنگی را بررسی کند، اما تاکنون مشخص نشده است که وکیل مدافع چه‌کسی خواهد بود.

این گزارش می افزاید: تحقیقات این وکیل باید دلایل معقول و مستندی درباره قربانی یا خسارات مالی که بر غیرنظامیان وارد شده است را ثابت کند تا بر اساس آن غرامت پرداخت شود. افزون بر آن، قربانیان و یا افراد متضرر نباید عضو یک سازمان تروریستی باشند.

تصمیم برای پرداخت غرامت در حالی اتخاذ شده است که در ماه جولای سال گذشته (تیر و مرداد ۱۴۰۲) دادگاه فدرال استرالیا رابرتز اسمیت، پر افتخارترین کهنه‌سرباز استرالیایی را به «قتل چهار افغان» متهم کرد.

سخنگوی وزیر دفاع استرالیا هم اظهار داشت: کانبرا متعهد به اجرای توصیه‌هایی درباره پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و متضرران است که شامل ایجاد مسیر جبران خسارت می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «ایجاد طرح غرامت برای قربانیان افغانستان نشان‌دهنده یک گام مهم رو به جلو است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha