رئیس ستاد پزشکیان در اردبیل: ستادها به کارگروه‌های تخصصی تبدیل شوند

اردبیل- ایرنا- رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل با اشاره به فعالیت ستادهای موضوعی و تخصصی در جریان رقابت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهاد کرد این ستادها از این پس به کارگروه‌های تخصصی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد زنجانی شامگاه یکشنبه در همایش جامعه ورزشی استان اردبیل اظهار کرد: ستادهای تخصصی مانند ستاد ورزش و جوانان، سلامت، صنعت، کشاورزی، فرهنگیان و دانشگاهیان می تواند از این پس با حضور اعضای اصلی ستادها در کنار پیشکسوتان و صاحب‌نظران غیرستادی همسو به کارگروه‌های تخصصی تبدیل شود.

وی افزود: باید از این پس تشکیلات محور و برنامه محور باشیم و شخص محور نباشیم؛ هر مدیر یا مسئولی هم به استان آمد، این کارگروه‌ها در حوزه‌های تخصصی درخواست‌های صنفی و مردمی را جمع‌بندی و همراه با پیشنهاد و راهکار به مسئولین ارایه دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل بیان کرد: این کارگروه‌ها حتی در معرفی و بکارگیری نیروها در چارچوب‌های تعریف شده از سوی دولت خدمتگزار و در راستای درخواست‌های مردمی می‌توانند وارد عمل شوند و اصحاب رسانه هم به نوبه خود در بسترسازی این اقدام همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حال و روز حوزه ورزش همانند بهداشت و درمان، اقتصاد، تحصیلات عالی، اشتغال و سایر حوزه‌ها خوب نیست و ما در کنار پزشکیان و مردم به میدان آمدیم تا این شرایط را تغییر دهیم.

باید به سمت حذف تشریفات زائد گام بردلریم

زنجانی با تاکید بر اینکه بارقه‌های امید از هم اکنون در جامعه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز پزشکیان بدون تشریفات مرسوم در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و ما هم باید در نهایت به سمت همان زندگی بدون تشریفات مدیران، حذف تشریفات زائد، خودداری از بت‌سازی از افراد و یکسان کردن سفره مسئولان با مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به امکانات در اختیار برخی مسئولان و ریخت و پاش‌ها در کشور گفت: منکر ملاحظات امنیتی در سطوح مدیریتی نیستیم اما باید هم مساله امنیت را تامین کنیم و هم ساده‌زیستی مدیران را برگردانیم.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل لزوم حذف چاپلوسی، هزینه‌های اضافی، شخصیت‌سازی کاذب و تصمیم‌گیری پشت درب‌های بسته را مورد تاکید قرار داد و افزود: عمل به اینها موجب تغییر و بهبود حال و روز اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و در نهایت زندگی روزمره جامعه ایران خواهد شد.

در تمامی عرصه‌ها با رقیب اختلاف دیدگاه داریم

وی با بیان اینکه در تمامی عرصه‌ها با جریان رقیب اختلاف دیدگاه داریم، بیان کرد: برخی فکر می‌کنند سالن و امکانات، مربی و ورزشکار نیست؛ در حالی که همه اینها وجود دارد و حتی در این مدت بیشتر هم شده است اما اراده‌ای برای بهره‌برداری از آنها وجود نداشت.

زنجانی یادآور شد: اردبیل در طول این سال‌ها تنها ۲ بار میزبان مسابقه‌های بین‌المللی شد و همان ۲ مورد چنان دستاوردها و اثرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشت که از جمله موجب ارتقای سطح نشاط اجتماعی و کاهش بزهکاری شد اما برخی به قدری در مسیر سنگ‌اندازی و کارشکنی کردند که قابل ذکر نیست و در نهایت موجب عزل مسئول وقت اداره‌کل ورزش و جوانان استان شدند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل اضافه کرد: مردم در انتخابات اخیر آمدند که این مسیر، این باور و این دیدگاه را دوباره احیا کنند و نه تنها در ورزش که در آموزش و پرورش، دانشگاه، بخش‌های تولیدی و صنعتی و سایر مسائل هم شرایط مشابه است.

وی گفت: امید می‌رود مسئولان دولت آینده با حمایت‌های مقام معظم رهبری به این خواسته‌های به حق مردمی جامه عمل بپوشانند.

مردم در انتخابات اخیر به تغییر رای دادند

زنجانی با اشاره به حمله و تخریب برخی از اعضای ستادهای انتخاباتی پزشکیان از سوی بعضی محافل و جریان‌های خاص، عنوان کرد: باید آنقدر چنین نشست‌های تخصصی برگزار شود تا باور کنند که مردم در انتخابات اخیر به تغییر رای دادند و باید بساط تندروی را جمع کرده و خود را برای همراهی با مردم و نظام آماده کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل اظهار کرد: باید محافل خاص از رانت‌ها، استخدام‌های فامیلی و باندی خداحافظی کنند؛ چرا که با رای و نظر مردم در حال حرکت به سمت کار کارشناسی و تعامل با دنیا می‌رویم.

وی همچنین گفت: سایر نهادها، ارگان‌ها و ارکان نظام هم باید در همین راستا حرکت کنند؛ چرا که تا وقتی با دنیا در تعامل نباشیم، به پیشرفت و سعادت نخواهیم رسید.

مردم و نظام پیروز واقعی انتخابات اخیر بودند

زنجانی با اشاره به ارائه گزارش اقدامات شورای راهبری از سوی محمد جواد ظریف در رسانه ملی ادامه داد: این انتخابات برای مسئولان کشور و استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی تریبون‌ها پیام روشنی داشت؛ همچنین برای ما و نظام پیام روشنی داشت که مراقب این پیروزی باشیم، قدرش را بدانیم و نگذاریم مردم را از چشیدن شیرینی آن محروم کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در اردبیل همچنین تشریح کرد: برخی در مورد نحوه انتخاب و معرفی نیروهای متخصص انتقاد دارند، در حالی که از شمال تا جنوب استان نیروهای متخصص، قابل اعتماد، وارسته و دارای کارنامه در حوزه‌های مختلف به دست‌اندرکاران معرفی شدند و در این زمینه ارتباط موثری وجود دارد و جای نگرانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ سیاسی کشور است که کارگروهی برای ساماندهی انتصاب‌ها تشکیل شده و از رسانه ملی به ۸۵ میلیون ایرانی گزارش کار می‌دهد؛ هر شخصی حتی از جریان‌های مخالف، تشکل‌های صنفی و تخصصی که متخصص توانمندی را می‌شناسد، می‌تواند برای بررسی بیشتر به این کارگروه معرفی نماید.

زنجانی عنوان کرد: برای اینکه استان اردبیل نیز در دولت چهاردهم سهم قابل قبولی داشته باشد، از هر حوزه انتخابیه یک نفر در سطح وزیر، معاون وزیر و سازمان‌های تابعه معرفی و پیشنهاد شده است تا در کارگروه تخصصی بررسی شود؛ اگرچه کارگروه تنها نقش مشورتی دارد و تصمیم نهایی با شخص رئیس جمهور منتخب خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از اعضای ستادها و حامیان پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفت: باید همه برای عمران و آبادانی استان و کشور دست به دست هم دهیم تا از منابع انسانی خود به خوبی حفاظت کنیم و جلوی نخبه‌کشی را بگیریم و هم از منابع خدادادی و فرصت‌های گردشگری، کشاورزی و ورزشی بر اساس آمایش سرزمین به خوبی بهره‌برداری کنیم تا به بالاترین سطح از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسیم.

به گزارش ایرنا همایش جامعه ورزشی ستاد مسعود پزشکیان در استان اردبیل با عنوان شکرانه انتخاب پزشک جمهور با حضور جمعی از اعضای ستادهای انتخاباتی مسعود پزشکیان، حامیان و اعضای جامعه ورزش استان از جمله هیات‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha