۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85545044
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۵۳ متخلف شکار و صید در شهرستان سقز دستگیر شدند

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبر: 85545044
۵۳ متخلف شکار و صید در شهرستان سقز دستگیر شدند

سنندج- ایرنا-رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ نفر متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت این شهرستان توسط ماموران اجرایی دستگیر شدند.

ایوب شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این متخلفان به دلیل اقدام به صید ۱۴۳ قطعه ماهی، زنده گیری ۳۲ قطعه کبک وحشی و پنج مورد شروع به شکار توسط محیط بانان دستگیر شدند.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه محیط بانان در برخورد با تخلفات محیط زیستی خصوصا تخلفات شکار و صید، افزود: تشدید گشت ها و پایش ها در حوزه استحفاظی و برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید در برنامه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار دارد.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید به محیط بانی های مستقر در منطقه یا با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha