بیمه سلامت هفت میلیارد ریال برای درمان معلولان در کهگیلویه وبویراحمد هزینه کرد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: هفت میلیارد ریال اعتبار برای درمان معلولان استان در یک سال گذشته هزینه شده است.

فروغ شباهنگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۱هزار نفر معلول زیر پوشش سازمان های بهزیستی و سازمان بیمه سلامت هستند که به صورت مرکزی و یا در استان نشان دار شده اند.

در راستای اجرای ماده (۶) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب بیستم اسفند سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته یک میلیون و شانزده هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه سلامت هستند در سامانه نشاندار از پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای این برنامه در دولت سیزدهم همه هزینه های درمانی در بخش توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی این خدمات به صورت آزاد از بیماران و معلولان دریافت می شد تاکید کرد: تحقق این امر گامی برای کمک به سلامت معلولان است.

شباهنگ عنوان کرد: هم اکنون ۱۲ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت برای کمک به ارائه خدمات توانبخشی به معلولان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت قرارداد خود را با مراکز توانبخشی براساس تعرفه نوع مالکیت این مراکز بسته است.

شباهنگ ابراز داشت: مراکز توانبخشی غیرطرف قرارداد می توانند با ورود به آدرس ihio.gov.ir/psc درخواست عقد قرارداد خود را ثبت کنند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha