سنندج میزبان هفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کشور است

سنندج- ایرنا- هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های سراسر کشور به میزبانی شورا و شهرداری سنندج، چهارشنبه و پنج شنبه سوم و چهارم مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این اجلاس در سنندج اظهار کرد: این نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مرکز استان‌ها در دوره ششم شوراها است که با هدف بهره‌گیری از نظرات و نگاه کارشناسانه و کاربردی صاحب نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور و با تاکید بر"شوراها مسیر مشارکت شهروندان در سیاست‌گذاری و حکمرانی شهری"برگزار می شود.

عزت الله رضایی افزود: در این اجلاسیه، نگاهی جامع به مسائل جاری شهرهای کشور نظیر سلامت و محیط زیست، توسعه گردشگری شهری، فرونشست زمین در شهرها، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ورزشی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این مجمع فرصت مناسبی برای انتقال نظرات و پیشنهادات روسای شهرهای مراکز استان به عالی‌ترین مرجع شورایی کشور محسوب می‌شود و در ارتقای توانمندی رؤسای شوراهای مراکز استان با هم‌افزایی فکری و انتقال تجارب با توجه به نقش آن در انسجام بخشیدن تصمیمات مدیران اجرایی و شهرداری‌ها نقش مهمی دارد.

رئیس شورای اسلامی سنندج با بیان اینکه جلسات مجمع مشورتی همواره نقش مثبتی در همگرایی جامعه شورایی داشته است، افزود: این مجمع بستری برای طرح، پیگیری و ارزیابی اهم مسائل شوراها در کشور محسوب می شود.

وی تحلیل مسائل و چالش‌های مدیریت شهری در سطح کشور، ارائه راهکارهای عملیاتی و مشورتی به دولت، مجلس و شورای‌عالی استان‌ها، شناسایی فرصت‌های جدید و کاهش تهدیدات و اعلام رویکردها و اولویت‌های شوراها در دوره ششم و تقویت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قوانین جاری کشور را از جمله اهداف برگزاری این مجمع اعلام کرد.

سنندج میزبان هفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کشور است

رضایی ادامه داد: در این مجمع عدم وجود شفافیت قانونی در تفویض اختیار شوراها، عدم تعریف قانونی حدود و اختیارات نظارتی شوراها و عدم تعریف قانونی اختیارات، استقلال عمل شوراها در ارتباط با ادارات و سازمان‌های دولتی، عدم تعریف ضمانت اجرایی مصوبات شوراها و عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی در فرایند تصمیم‌گیری از چالش‌ها، موانع و ابهامات در قانون شوراها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه شوراهای شهر به مرحله پختگی رسیده‌اند و در بحث مدیریت شهری کارآیی لازم را دارند، گفت: امیدواریم در دولت جدید نیز پیشنهادات خوبی از سوی شوراها به مجموعه مجلس و دولت ارائه شود و همکاری و تعامل خوبی مابین این نهادها برقرار شود.

سید انور رشیدی افزود: شوراهای شهر و شهرداری به عنوان خادمان مردم در کنار آنها هستند و در برنامه‌ریزی‌های شهری و در مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، مسایل مردم را پیگیری خواهند کرد.

در ادامه این جلسه پوستر هفتادودومین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha