مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اول مرداد به نبود قانون درحوزه رمزارز،اهمال بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج،فایل‌ کتاب‌های درسی دردسترس دانش‌آموزان،مجوز استخدام ۵ هزار نیرو آتش‌نشانی،کمبود نیرو مشکل اساسی نظام سلامت،ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها،پایگاه خانوار مبنای تغییر یارانه،اقامه نماز در ۸هزار مدرسه،تصادفات جاده‌ای وافزایش آمار معلولیت و سه استان پیشتاز در حدنگاری اراضی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شیرخوارگاه‌ها خالی از کودک شدند/افزایش مددجویان بهزیستی به یک و نیم میلیون خانواده

 رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش مددجویان بهزیستی به یک و نیم میلیون خانواده خبر داد و گفت: برای اولین بار شتاب دهنده اجتماعی شوق زندگی ایجاد شد و امروز مشاهده می‌شود که شیرخوارگاه‌ها خالی از کودک شدند.

علی محمد قادری افزود: تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی به یک و نیم میلیون خانواده افزایش یافت. از ابتدای انقلاب اسلامی تا قبل از این دولت، ۹۴۰ هزار خانواده ذی‌نفع تحت حمایت بودند اما اکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار خانواده تحت حمایت هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات نوآورانه در طول هزار روز خدمت بهزیستی، ادامه داد: در سال گذشته بهزیستی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد؛ در راستای اجرای قانون برزمین مانده حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اتفاقات عجیبی افتاد؛ برای اولین بار در دنیا آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیشگیری از آلزایمر با حل جدول و رژیم غذایی مدیترانه‌ای

تهران-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راهکارهایی را برای جلوگیری از بیماری زوال عقل بیان کرد و گفت: راهکارهایی مانند حل جدول، ورزش کردن و رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای جوان‌ ماندن مغز و پیشگیری از زوال عقل موثر است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه عملکرد مغز نیاز به مراقبت دارد، گفت: ۱۲ راهکار برای جوان‌ماندن مغز و پیشگیری از زوال عقل وجود دارد که اولین مورد افزایش فعالیت مغزی با حل جدول، پازل و سودوکو است زیرا افزایش فعالیت مغز باعث ایجاد ارتباط بین سلول‌های مغزی، افزایش تعداد سلول‌های مغزی و در نهایت بهبود عملکرد مغز می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تجویز آنتی‌ بیوتیک‌های کشور ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو گفت: میزان نسخ حاوی آنتی‌ بیوتیک‌های تجویزی در کشور ما ۱۰ درصد از میزان استاندارد اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بالاتر است.

 دکتر آزیتا نبی ‌زاده با اشاره به میزان مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها در ایران، افزود: ۴۰ در صد نسخ در کشور حاوی آنتی‌بیوتیک هستند در حالیکه سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که حداکثر ۳۰ درصد نسخ تجویزی حاوی آنتی ‌بیوتیک‌ ‌ها باشند.

وی با بیان اینکه میزان تجویز آنتی‌ بیوتیک در نسخ طی سال‌ های قبل حدوداً ۵۰ درصد بود که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر به ۴۰ درصد کاهش یافته است، گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌ سازی و اطلاع ‌رسانی در خصوص عوارض مصرف خودسرانه و یا نادرست داروها به ویژه آنتی ‌بیوتیک‌ ها بسیار مهم و ویژه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.


تصادفات جاده‌ای، آمار معلولیت کشور را افزایش داده است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: آنچه که امروز در حوزه معلولیت‌ها خیلی با آن مواجه هستیم و آمار معلولیت را در کشور بالا می‌برد، معلولیت‌های ژنتیکی یا مادرزادی نیست بلکه معلولیت‌های ثانویه ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

محمد نصیری در گفت و گویی به مناسبت هفته بهزیستی -۳۰ تیرماه تا پنجم مردادماه جاری- افزود: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای، جان خود را از دست می‌دهند اما سه برابر و گاهی حتی تا پنج برابر معلولیت ناشی از تصادف در جامعه داریم. یعنی سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر متاثر از تصادفات جاده‌ای یا حوادث کار، دچار معلولیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: مولفه‌های وقوع این تصادفات و بروز معلولیت‌ها، خارج از اختیارات سازمان بهزیستی است و موضوعاتی است که دستگاه‌های دیگر مسئولیت دارند البته روی نقش مولفه‌های انسانی در موضوعات رانندگی ایمن و استانداردسازی خودروها و اصلاح جاده‌ها و راه‌ها با آموزش‌های مردمی برای کاهش تصادفات داریم کار می‌کنیم اما به هرحال بخشی زیادی از معلولیت‌ها ناشی از تصادفات است که برای پیشگیری از آن، همه دستگاه‌های متولی و خود مردم، نقش زیادی دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

اقامه نماز در بیش از ۸ هزار مدرسه غیردولتی با حضور ۴ هزار و ۴۲۶ ائمه جماعات

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ائمه جماعات مدارس غیردولتی از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۴ هزار و ۴۲۶ نفر افزایش یافته است و در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه نماز جماعت اقامه می‌شود.

احمد محمودزاده در پنجاهمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی از افزایش قابل توجه سرانه فضای نمازخانه ها در مدارس غیر دولتی کشور خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی افزود: تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش آموزان از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تجربه نشان داده است که دانش آموزانی که در این زمینه رشد کرده، در سایر حوزه های علمی، آموزشی و تربیتی نیز موفق عمل کرده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

تابستانی گرمتر از حد نرمال/ مصرف آب را مدیریت کنیم

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تابستانی گرم‌تر از حد نرمال را در پیش داریم، این یعنی مصرف بیشتر آب و تبخیر بالاتر، بنابراین برای گذر از این مرحله باید مصرف را کنترل و منابع آبی را به درستی مدیریت کنیم در غیر اینصورت خشکی و کم آبی بیش از پیش دامن شهرهای بزرگ از جمله تهران را خواهد گرفت.

در زمان های قدیم نیاکان و اجدادمان همواره نماز باران می خواندند، ماجرای نماز باران امام رضا ( ع) در بحارالانوار آمده است؛ زمانی که مامون امام رضا (ع) را ولیعهد خود قرار داد، برای مدتی باران نبارید و بعضی از اطرافیان مامون سخنان ناروایی را بین مردم بازگو می‌کردند و می‌گفتند: «ببینید از زمانی که علی بن موسی‌الرضا ولیعهد شده است دیگر آسمان هم بر ما نمی‌بارد…» این حرف‌ها به گوش مامون رسید و از امام رضا (ع) درخواست کرد تا برای باریدن باران دعا کند، دعا کرد و باران بارید.

این بخشی از تاریخ و پیشینه جغرافیایی کشور است که نشان می دهد از قدیم اقلیمی خشک و کم بارش داشته، در واقع خاصیت آب و هوایی کشور است چون ایران بر روی کمربند خشک و نیمه خشک کره زمین قرار گرفته از این رو همواره سال های خشک آن بیشتر از سال های تر و پربارش آن بوده است، برای همین اجدادمان خود را با این شرایط هماهنگ کردند و با روش های مختلف خود را با چنین شرایطی تطبیق دادند، در کنار نماز باران و درخواست از خداوند، احداث قنات هم یکی از روش های بومی است که آوازه آن در دنیا هم پیچیده و از لحاظ فناوری و کارایی همگان را مبهوت کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

«پایگاه خانوار» مبنای تغییر یارانه معیشتی است

رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که پایگاه خانوار این سازمان مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌ها است.

هاشم کارگر در این باره اظهار داشت: بنا به توافق انجام شده با سازمان هدفمندی یارانه ها، اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی، از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام می شود.

وی افزود: مردم برای بروز رسانی وضعیت ساختار خانوار خود به دلیل تغییرات اعضاء اعم از فوت، ازدواج، طلاق، حضانت، قیمومیت و مواردی از این دست می بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

کارگر تصریح کرد: در طرح جدید، همه امور مربوط از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال کشور به نشانی اینترنتی http://ncr.ir انجام خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

سه استان پیشتاز در حدنگاری اراضی کشاورزی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: استان‌های ایلام، گیلان و مازندران در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی برتر شناخته شدند.

حدنگار (کاداستر)، فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.

قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۱ تبصره تصویب شد و آیین نامه اجرایی این قانون ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید و مطابق ماده ۱۱ این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، همه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. برای این منظور دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلف شدند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان ثبت اسناد اعلام می‌شود؛ سند خود را به این سازمان ارائه کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

کمبود نیرو مشکل اساسی نظام سلامت/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور بزرگترین مشکل نظام سلامت را کمبود و چالش‌های نیروی انسانی دانست و گفت: رفع کمبود نیروی پرستار، رفع مشکلات معیشتی، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و سهیم کردن پرستاران در سیاست‌گذاری سلامت از انتظارات جامعه پرستاری از دولت آینده است.

احمد نجاتیان در دومین اجلاسیه هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری کشور که در انستیتو پاستور برگزار شد، افزود:سرمایه گذاری برای تربیت پرستار ضروری بوده و در گروه‌های دیگر نظام سلامت نیز باید به فکر تامین و آموزش نیرو باشیم.

وی اظهارداشت:تقویت جایگاه پرستاری و اجرای قوانین مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری از دستاوردهای مهم در دولت سیزدهم است‌.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی صادر شد

مدیرکل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز استخدام ۵ هزار نیروی پیمانی در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کشور به نام «آتش نشان شهید علی امینی» خبر داد.

حمید روحی با اشاره به اینکه این کار به منظور تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه ها و واحدهای آتش‌نشانی شهرداری‌ها انجام می شود افزود: با بهره‌مندی کارمندان شاغل در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از سنوات ارفاقی سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد آنها،‌ احداث ایستگاه های آتش‌نشانی جدید و همچنین افزایش جمعیت شهری و گسترش محدوده‌های شهری؛ تامین نیروی انسانی در حوزه آتش‌نشانی و خدمات شهری در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت که این موضوع با پیگیری‌های مستمر این سازمان و همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور منجر به اخذ مجوز بیش از پنج هزار سهمیه استخدامی در شهرداری‌های کشور شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

پایگاه خبری «انتخاب» مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول پایگاه خبری انتخاب را مجرم دانستند.

اکبر نصراللهی درباره رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: اتهام‌های آقای علی م مرادی، «نقض مفاد ۲۹۸ و ۵۷۱ مصوبات شورای عالی امنیت ملی» و انتشار مطالب خارج از حدود مطبوعات (بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات) در گزارش و ویدئویی با عنوان «حراج برند ایران/سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» است.

نصراللهی افزود: اعضای هیات منصفه با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی و تحلیل وقایع و تشکر مجدد از آنها، بر ضرورت اجرای قوانین از جمله مصوبات شورای عالی امنیت ملی تاکید و تصریح کردند صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن مطالب منتشر شده در سایت انتخاب، محتوای ویدئوی مذکور، مغایر با قوانین و مصوبات بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

تیراندازی در مراسم عزا و عروسی جرم است

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با تاکید بر اینکه تیراندازی در مراسم عزا و عروسی فضیلت نیست و جرم محسوب می‌شود، گفت: در ۲ سال اخیر، ۳۵ نفر با تیراندازی نمایشی در مراسم عروسی و عزا کشته شدند.

سردار سعید منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه شهروندان و طوایف از تیراندازی در مراسم مختلف پرهیز کنند، در یادداشتی اظهار داشت: رسم تیراندازی در مراسم مختلفِ عروسی و سوگواری‌؛ رسمِ نامتعارفی (در واقع نوعی "بدعت" است) که گاه فوت عروس، داماد و یا کودکی را رقم می‌زند یا منجر به مرگ مغزی و ضرب و جرح‌های شدید و جبران ناپذیر می‌شود.

در ادامه یادداشت با اعلام این که بی‌شک یکی از مهمترین جلوه‌های بصریِ ناامنی در یک جامعه، صحنه تیراندازی در میان جمعیت است، آمده است: البته این معضل عمومی در دنیاست و حتی در برخی کشورها منجر به فجایع تلخی شده است، به عنوان مثال در آمریکا به چنین رفتارِ مجرمانه‌ای mass shooting می‌گویند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

فایل‌ کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفت

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با آغاز فرایند ثبت‌نام کتب درسی در سامانه‌های مربوطه، فایل کتاب‌های درسی سال تحصیلی پیش رو در پایگاه کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفت.

به گزارش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه‌ آمده است: آن دسته از دانش آموزان و معلمانی که قصد دارند از زمان باقی مانده تا شروع سال تحصیلی از محتوای کتاب‌های درسی مطلع شده، برنامه ریزی و یا مطالعه داشته باشند می توانند با مراجعه به نشانی www.chap.sch.ir با مشخص کردن پایه تحصیلی و سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به کتاب های بارگزاری شده دسترسی پیدا کنند.

کتاب ها در تمامی مقاطع طی فرایند های مربوطه روی پایگاه کتاب های درسی بارگزاری می‌شود و اگر مراجعه کنندگان به کتاب مدنظر خود دسترسی پیدا نکردند می‌توانند با مراجعه مجدد به پایگاه مذکور کتاب های تازه بارگزاری شده را مشاهده کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

اهمال برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج/۲۷۰ هزار نفر در صف هستند

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آیت الله رئیسی به جد پیگیر پرداخت وام ازدواج جوانان از سوی بانک‌ها بود، گفت: در دو ماه گذشته بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات اهمال داشته‌اند به طوری که به وضعیت پرداخت‌ها در قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته‌ایم.

سینا کلهر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تصریح کرد: همه دستاوردهایی که در دولت سیزدهم برای کم شدن صف متقاضیان وام ازدواج داشتیم، در این چند هفته گذشته تحت الشعاع قرار گرفته و تعداد افرادی که در صف هستند، به بالاترین زمان رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعب بانک‌ها مراجعه کنندگان را سرگردان کرده اند و پاسخ درستی به آنها نمی دهند، گفت: با نهادهای نظارتی در دولت، مجلس و قوه قضاییه همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مکاتبه کرده ایم ضمن اینکه در دولت نیز معاون اول رئیس جمهور بارها این موضوع را پیگیری کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

نبود قانون در حوزه رمزارز مردم را متضرر کرده است/یک شبه پولدار نمی‌شوید

پژوهشگر حوزه بلاکچین و اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه نبود قانون در حوزه رمزارز سبب غفلت از آموزش مردم و متضرر شدن آنها شده است، گفت: انفعال در این عرصه سبب گسترش بازار زیرزمینی ارز دیجیتال و خروج سرمایه از کشور می‌شود.

رمزارز (یا ارز رمزپایه) گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولاً به صورت نامتمرکز (بدون وابستگی به یک مرجعیت مرکزی) کار می‌کند. با توجه به تعدد تعاریف و تغییرات در مصادیق رایج رمزارز این عبارت از نظر حقوقی دقت کافی ندارد.

ارز دیجیتال گرچه در ایران نوپاست اما از سال ۲۰۰۹ میلادی که بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال رونمایی شد و بستری برای ظهور ارزهای دیگر در جهان فراهم آمد، این بازار به قدری گسترده شده که خود به یک بازار مالی نوپدید با گردش مالی تبدیل شده است به طوری که اکنون هزاران ارز دیجیتال مختلف در این بازار مجازی وجود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آتش‌نشانی/ضرورت استقرار پلیس در اورژانس‌ها

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha