۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85545579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات‌های صلح در مساجد کرمان راه‌اندازی می‌شوند

کرمان - ایرنا - معاون حل اختلاف دادگستری کل کرمان با بیان اینکه نظارت بر عملکرد صلح یاران صورت خواهد گرفت گفت: در برنامه های آینده حل اختلاف، هیات‌های صلح در مساجد راه‌اندازی خواهند شد و یک یا چند صلح‌یار در مساجد مشغول می‌شوند و برای حل و فصل اختلافات تلاش خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و صلح یاران مطبوعات استان بیان کرد: با اقداماتی که در حوزه دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف صورت گرفته حوزه کار شوراهای حل اختلاف دستخوش تغییراتی شده است.

وی اظهار داشت: هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح‌یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیار صلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان هستند.

این مقام قضایی با بیان اینکه در قانون جدید، شوراهای حل اختلاف در چهار محور کار خود را ادامه می دهند، افزود: رسالت و هدف اصلی تاسیس شوراهای حل اختلاف ترویج صلح و سازش است که بایستی در جامعه گسترش یابد.

۴۸ هیات صلح در قالب هیات‌های صلح فرهنگیان، اصناف، اتحادی‌های صنفی، کلانتری‌ها، رسانه‌ها و غیره در کرمان راه اندازی شده است

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید بر موضوعات داوری، میانجیگری، صلح و سازش و صلح یاران تاکید شده است افزود: تاکنون ۴۸ هیات صلح در قالب هیات‌های صلح فرهنگیان، اصناف، اتحادی‌های صنفی، کلانتری‌ها، رسانه‌ها و غیره در کرمان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات و آموزه های دینی و قرآنی بر ترویج صلح و آشتی میان اصحاب دعوی تاکید شده است، بیان کرد: در صورت ارجاع اختلافات به دادگاه ها پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد و ریشه کینه عمیق می گردد بنابراین لازم است اختلافات جزیی توسط مصلحین و صلح یاران حل شود که تاثیر مطلوب تری برجا می گذارد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باوجود آنکه بیش از ۲ درصد بودجه کشور در بخش فرهنگی هزینه می شود اما متاسفانه خروجی چشمگیری نداشته ایم زیرا این بودجه در محل های مناسب هزینه نمی شود.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: یکی از رسالت رسانه ها این است که در راستای ترویج صلح و سازش فرهنگ‌سازی کنند تا اختلافات در فضایی غیر از دادگاه حل و فصل شود.

هیات‌های صلح در مساجد کرمان راه‌اندازی می‌شوند

از سال ۱۴۰۱ پرونده ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان نیز گفت: از آذر ماه ۱۴۰۱ تاکنون(بیش از ۲۰ماه) هیچ پرونده ای تحت عنوان جرایم مطبوعاتی به دادگاه مطبوعات استان ارجاع نشده است.

حمزه امیرمحمدی نسب بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان همواره در راستای پیشرفت استان و رفع مطالبات مردمی حامی و پشتیبان اصحاب رسانه بوده و تعامل موثر و سازنده ای میان مسئولان قضایی و خبرنگاران استان شکل گرفته است.

عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان ضمن قدردانی از همکاری خوب اداره کل ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه با دادگستری استان کرمان،افزود: ضرورت دارد دستگاه های متولی در راستای ساماندهی رسانه های فاقد مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را به عمل آورند.

امیرمحمدی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای و عملکرد هیات صلح مطبوعات استان کرمان ارائه داد و گفت: از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه رسانه می‌توان به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌های عدالت و برگزاری مستمر نشست‌های مطبوعاتی از سوی مسئولان قضایی در سراسر استان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha