مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی

تهران- ایرنا- مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح بیش از ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی خبر داد و گفت: مبارزه با ملخ‌های بومی در مناطق سردسیر نیز رو به پایان است.

«سعید معین» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت مبارزه با ملخ‌های بومی افزود: اکنون در مناطق سردسیر ارتفاعات آذربایجان شرقی به صورت لکه ای در حال مبارزه با ملخ های بومی هستیم که به نظر می رسد طی یکی دو هفته آینده به اتمام برسد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: اکنون بین چهار تا پنج هزار هکتار سطح مبارزه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و آذربایجان غربی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۷۵ درصد سطح مبارزه با ملخ‌های بومی متعلق به ملخ‌های مراکشی استف تصریح‌کرد: تاکنون خسارتی به مزارع و باغات نداشتیم، زیرا مبارزه در مناطق کوهستانی انجام می شود.

معین درباره سطح مبارزه با ملخ های بومی در استان تهران گفت: در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ های بومی شاخک کوتاه در شهرستان های استان تهران از جمله رباط کریم، بومهن، رودهن، فیروزکوه و دماوند انجام شده است.

مبارزه با آفات عمومی منجر به افزایش تولید گندم شد

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور درباره مبارزه با آفات عمومی مثل سن گندم و علف های هرز در مزارع اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط خاص آب و هوایی بهار امسال دراستان های مختلف سطح آفات افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: امسال از ابتدای فصل کاشت تا اوایل تیر ماه مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح یک میلیون هکتار انجام شد که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر بوده است.

به گفته وی، سال گذشته مبارزه با زنگ زرد گندم در سطحی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار بود.

معین درباره مبارزه با علف های هرز نیز گفت: امسال در حدود ۲.۵ تا چهار میلیون هکتار مبارزه با علف هرز انجام شد.

وی درباره مبارزه با سن گندم، ادامه‌داد: همچنین امسال در سطح سه میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار مبارزه با سن گندم اجرایی شد، این درحالی است که سطح مبارزه با این آفت طی سال گذشته در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه‌کرد: هر سن مادر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پوره تولید می کند، بنابراین در مبارزه فشار را روی کنترل سن پوره گذاشتیم.

وی ادامه‌داد: با توجه به اقداماتی که در بخش مبارزه با آفات انجام شد با کاهش خسارت آفات روبه‌رو شدیم، بنابراین وضعیت تولید گندم در مقایسه با سال گذشته مطلوب خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha