هشت هزار نوجوان در کشور آموزش مرشدی دیدند

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: هشت هزار نوجوان و دانش‌آموز در قالب طرح شهید «طوقانی» طی سال گذشته در کشور آموزش مرشدی دیدند و برای فعالیت در زورخانه آماده شدند.

به گزارش ایرنا مهرعلی باران‌چشمه روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گلستان اظهار کرد: حفظ این ورزش و گسترش آن، نگهبانی از میراث گذشتگان و انتقال آن به نسل آینده است که در آن محبوبیت، مقبولیت، اخلاق‌مداری و جوانمردی، برجستگی دارد.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات انجام ورزش پهلوانی اعتبار مناسبی در اختیار استان‌ها قرار داده تا دانش‌آموزان با فرهنگ پهلوانی آشنا شوند.

گل‌چشمه افزود: این ورزش با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی کشور اجرا شود

وی خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، یک ورزش ملی و آئینی و متعلق به این آب و خاک است و نباید اجازه دهیم کشورهای دیگر به نام خود آن را مصادره کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با گلایه از تعداد کم ورزشکاران حرفه‌ای ورزش پهلوانی گفت: این ورزش حدود ۵۰ هزار بیمه‌شده دارد در حالی که برخی رشته‌های نوپا ده‌ها برابر ورزش پهلوانی ورزشکار دارند که این آمار برای ورزش ملی، نگران‌کننده است.

وی به ظرفیت‌های گلستان در ورزش پهلوانی اشاره کرد و گفت: گلستان در این رشته شرایط مناسب و خوبی ندارد.

باران‌چشمه ادامه داد: برای برگزاری دوره‌های آموزش تربیت مربی و یا میزبانی گلستان از مسابقات ملی، مشکلی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha