در بحبوحه جنایات ده‌ماهه در غزه؛فرانسه ۲۴ ساعته از تیم المپیک رژیم صهیونیستی محافظت می‌کند

تهران-ایرنا- باوجود گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که به شهادت حدود ۴۰ هزار فلسطینی منجر شده است، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که از ورزشکاران این رژیم در طول بازی‌های المپیک پاریس به صورت شبانه‌روز محافظت می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، در حالی که بازی‌های المپیک روز جمعه در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی آشکار در زمان تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بر سر جنگ‌های اوکراین و غزه آغاز می‌شود، ژرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه عصر روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که ورزشکاران اسرائیلی در طول این بازی‌ها به صورت شبانه‌روز محافظت خواهند شد.

پیش از این، توماس پورتس قانونگذار حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» ویدیویی را منتشر کرد و گفت هیات و ورزشکاران رژیم اسرائیل برای بازی‌های المپیک در فرانسه مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و باید نسبت به حضور آنها در بازی‌ها اعتراض کرد.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی که نوار غزه را ویران کرده و ده ها هزار نفر اعم از زنان و کودکان بیگناه را به شهادت رسانده است، اعتراضات در مخالفت با این رژیم در فرانسه افزایش یافته است.

با وجود این حجم از تجاوز و جنایت، استفان سژورن وزیر امور خارجه فرانسه امروز در نشستی با همتایان خود در اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار داشت: می‌خواهم به نمایندگی از فرانسه به هیات اسرائیلی بگویم، ما از شما برای حضور در بازی‌های المپیک استقبال می‌کنیم.

وی افزود که به زودی طی یک تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود بر این نکته تاکید خواهد کرد و همچنین به او خواهد گفت که «ما امنیت هیات اسرائیلی را تضمین می‌کنیم.»

به گزارش ایرنا، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در فرانسه برگزار می‌شود. تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس در آستانه سی و سومین دوره بازی‌های المپیک اعمال شده است و صدها افسر پلیس محدودیت‌های ترافیکی شدیدی را در مرکز شهر و مناطق اطراف که مراسم افتتاحیه در آن برگزار می‌شود، اعمال می‌کنند.

در حالی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک جمعه هفته جاری برگزار می‌شود که مقامات فرانسوی تاکید کرده اند هیچ خطر تروریستی خاصی مراسم افتتاحیه را تهدید نمی‌کند اما در صورت بروز نگرانی‌های امنیتی، برنامه‌های پشتیبانی وجود دارد که طبق پروتکل از آنها پیروی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha