۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85546002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار کردستان: جهاد کشف استعدادها در روستا راه‌اندازی شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم راه‌اندازی جهاد کشف استعداد در روستاها و محلات حاشیه شهرها و توانمندسازی و کمک به پیشرفت‌ آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی شامگاه دوشنبه در نشست ‌هم‌اندیشی با فعالان اجتماعی در روستاها، بخشدار مرکزی و دهیاران استان در سنندج با تاکید بر ضرورت همسان‌سازی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در روستاها، اظهار کرد: افراد شاخص و فعال در روستاها شناسایی و ماموریت‌سپاری شوند تا در آینده شاهد حضور عناصر فرهیخته و فعال در حوزه فرهنگی اجتماعی در جامعه باشیم.

وی یادآور شد: مکان‌های بلااستفاده در روستاها شناسایی و برای تاسیس خانه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند دانش و علم این حوزه است لذا فعالان اجتماعی دغدغه‌مند باید دانش کافی در این زمینه را کسب کنند.

رمضانی با بیان اینکه اجازه سوءاستفاده از نام و عنوان فعالیت اجتماعی را به هیچ کس نخواهیم داد، اضافه کرد: باید از برچسب‌زنی و استفاده از عناوین منفی در مورد روستاها و محلات حاشیه خودداری کنیم چراکه عواقب مخربی برای آن منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی نوع تربیت و کنشگری سمن‌ها(سازمان های مردم‌نهاد) را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کارهای فرهنگی و اجتماعی باید با عقیده و اخلاص انجام شود و با ورود و تمرکز بر بافت سالم در روستاها به فرآیند کاهش مسائل و موضوعات منفی و آسیب‌زا کمک کنیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در طول سالیان و طی فرآیندی در مناطق حاشیه و روستاها پدید آمده است، اظهار کرد: انجام اقدامات فرهنگی هم‌تراز با اقدامات عمرانی در روستاها بسیار ضروری است و با توجه به وجود خلاء در این حوزه، باید دستگاه‌ها اجرایی از جمله بنیاد مسکن تعامل بیشتری با امور اجتماعی استانداری داشته باشند.

فرانک رستگار نسب به کمبود فضاهای ورزشی در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاها در حوزه ورزش با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستند بنابراین باید آنها را شناسایی و از ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کرد.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات حاشیه شهر سنندج از اقدامات انجام شده امور اجتماعی استانداری است و درصدد احداث این خانه‌ها در روستاهای سطح استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز هستیم.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: تشکیل و فعالیت کارگروه خودکشی در محلات حاشیه و روستاها از اقدامات دیگر امور اجتماعی است و آماده برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تمام روستاهای استان هستیم، بنابراین دهیاران باید همکاری لازم را داشته باشند.

رستگار نسب اضافه کرد: کارگروهی برای دهیاران تشکیل و از این پس جلسات به صورت فصلی برگزار خواهد شد و مشکلات و مسائل اساسی روستاهای سطح استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha