۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85553473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش آسیب های اجتماعی با حس تعلق مسئولان به حاشیه شهرها محقق می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: کاهش آسیب‌ها با افزایش حس تعلق مسئولان به محلات و حاشیه شهرها، برنامه‌ریزی مدون و تقویت سرمایه اجتماعی قابل تحقق است.

به گزارش ایرنا، فرانک رستگار نسب روز سه شنبه در بازدید از کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی سنندج، برنامه ریزی مدون توسط مدیران دغدغه‌مند برای ارتقای شاخص های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در محلات با توجه به قابلیت‌ها را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست.

وی مباحث فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین مقولات در ساختار جامعه عنوان و اظهار کرد: ضرورت دارد با جدیت و برنامه ریزی منظم برای ارتقای شاخص های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی تلاش شود.

وی هدف از این بازدیدها را هم افزایی بیشتر برای حل مشکلات اجتماعی در سطح استان و ایجاد و مبنا برای تقسیم کار و اقدام عملی و عملیاتی عنوان کرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان ضمن اشاره به پدیده آسیب های منجر به زندانی شدن افراد، بیان کرد: لازم است با لحاظ کردن ظرفیت و پتانسیل همه مناطق سعی شود زیست بوم متناسب با محلات و مناطق با رویکرد اسلامی ، ایرانی و محلی برجسته شود.

رستگار نسب ادامه داد: با تمرکز بر آسیب های اجتماعی، انسجام بخشی و هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط، مردمی سازی مداخلات محله ای در یک افق کوتاه، میان و بلند مدت منجر به فقرزدایی و تقویت فرهنگی و اجتماعی جامعه شود تا از وقوع جرم جلوگیری و جوانان و نوجوانان به جای حضور در زندان در کانون خانواده تربیت شوند.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اقدامات دولت در استان از جمله راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ، ایجاد خانه های فرهنگی و اجتماعی درمحلات، برگزاری جشن های متعدد و پرمخاطب در راستای نشاط و بالندگی اجتماعی و بویژه راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان، تاکید کرد: برای حل مسایل و مشکلات اجتماعی ابتدا باید فهم درستی از مساله داشته باشیم چرا که فهم مساله بخش مهمی از حل مساله است و در محلات حتما پتانسیل و قابلیت ها دیده تا منجر به تولید ثروت و ارزش افزوده شود.

رستگار نسب احساس مسئولیت دستگاه های مختلف در راستای تدوین برنامه‌ای جامع و مدون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: رویکرد دستگاه‌ها به این مهم و اولویت بندی مسائل و تدوین برنامه عملیاتی برای حل آن الزامی است تا در یک بازه زمانی مشخص قابل سنجش باشد.

وی تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید تمام ارگانها ومردم با هم همکاری و هماهنگ باشند و از ظرفیت سمن ها نیز استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha