۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85546301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت ۴۶۵ دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

زنجان - ایرنا - رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله استانی دهمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی ۴۶۵ دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول مدارس خاص و عادی استان با هم رقابت می‌کنند.

محمدرضا شهبازی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره خوارزمی در ۱۳ محور ریاضی، تربیت‌ بدنی، بازارچه، هنر، معارف، پژوهش، مناظره، اسکرچ، بازی‌های مهارتی، ادبیات و دست‌سازه از هشت شهرستان استان به میزبانی شهر زنجان وارد فاز اجرایی شد.

وی بیان کرد: در این مرحله آثار دانش آموزان با حضور ناظرین استانی و داوران انتخابی از همه شهرستان‌ها و مناطق مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

شهبازی تصریح کرد: پس از انجام داوری از هر محور ۲ گروه منتخب برای شرکت در مرحله کشوری که در شهریورماه برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله مدرسه ای جشنواره خوارزمی در مقطع متوسطه اول، حدود ۶۵ درصد دانش آموزان شرکت داشتند و حدود ۱۰ هزار نفر از آنان در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش در استان در مرحله منطقه ای به رقابت پرداختند و در نهایت ۴۶۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

این مسئول با اشاره به اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهار داشت: ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور، موقعیت محور و مطابق با برنامه درسی ملی از جمله اهداف این جشنواره است.

شمار جمعیت دانش آموزی استان زنجان در همه مقاطع تحصیلی در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha