مسئولان فرهنگی کشور درگذشت سعید راد را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- مسئولان فرهنگی کشور از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جانشین وزیر فرهنگ در پیام‌های جداگانه درگذشت سعید راد هنرمند پیشکسوت سینمای ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توئیتری خود نوشت: مرحوم سعید راد هنرمند خوب و مردمی بود که زندگی بسیار سالمی داشت،‌ بازی‌های وی مورد استقبال مردم هنردوست ما قرار گرفته بود.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: فوت این هنرمند فقید را خدمت خانواده و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌کنم و رضوان و مغفرت الهی را برای او آرزومندم.

جانشین وزیر فرهنگ: فقدان این هنرمند وطن پرست برای سینمای کشور تلخ است

سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ نیز در پیام تسلیت خود نوشت: درگذشت سعید راد، هنرمند توانا و پیشکسوت محبوب را به خانواده محترم ایشان و جامعه سینمایی کشور و مردم هنردوست ایران عزیز تسلیت می‌گویم.

فقدان این هنرمند وطن‌پرست، باوقار و عزیز برای خانواده، دوستان و علاقه‌مندان وی و اهالی هنر و سینمای کشور تلخ است.

ایشان در طول عمر هنری خود، نقش های ماندگاری را در سینما و تلویزیون خلق کرد که فیلم‌هایی مانند عقاب‌ها، دوئل و چ و کاراکتری مانند شهید فلاحی از جمله این آثار به یادماندنی است.

برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

حضور راد در صحنه سینما در خاطر اهالی هنر ماندگار خواهد بود

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز طی پیامی درگذشت سعید راد هنرمند محبوب و مردمی کشورمان را به دوستداران ایشان، اهالی شریف سینما و جامعه هنری کشور تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم / فَسُبۡحَٰنَ ٱلَّذِی بِیَدِهِۦ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیۡءࣲ وَإِلَیۡهِ تُرۡجَعُونَ/ (سوره یس آیه ۸۳)

درگذشت مرحوم احمد سعید حق‌پرست راد (سعید راد)، هنرمند محبوب و از جمله مردمی‌ترین هنرمندان معاصر سینما و تلویزیون را تسلیت عرض می‌کنم. حضور این هنرمند فرهیخته در صحنه سینما و تلویزیون، مخصوصا سینمای دفاع مقدس و بازی در فیلم‌های سینمایی خاطره‌سازی همچون فیلم عقابها، که جزء آثار فاخر و ماندگار دفاع مقدس محسوب می‌شود، در یاد و خاطر اهالی هنر، ماندگار خواهد بود.

مصیبت فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان، دوستداران و اهالی شریف سینما و جامعه هنری کشور تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال برای این هنرمند فقید، آرامش ابدی، و برای بازماندگان ایشان، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان پس از تحمل یک دوره بیماری روز گذشته اول مرداد درگذشت. پیکر این هنرمند چهارشنبه سوم مرداد از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا بدرقه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha