۶۳ تانکر آبرسانی همزمان با اربعین در مرزهای کشور مستقر می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۶۳ تانکر آبرسانی در روزهای پیش‌رو در مرزهای کشور و با هدف تامین آب سالم و بهداشتی برای زائران اربعین مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از هاشم امینی افزود: این تانکرها با قابلیت تامین آب روزانه یک هزار و ۲۵۳ مترمکعب آب آشامیدنی در هفت پایانه مرزی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی مستقر خواهد شد.

وی که در جریان حضور در شرکت آبفا استان اصفهان سخن می‌گفت، اضافه کرد: ایجاد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب نیز در مرزها برای تامین رفاه زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به این‌ که این خدمت‌رسانی در شهرهای عراق هم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، اظهار داشت: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این ۲ هزار و ۶۵۰ متر شبکه لوله کمکی در شهرهای کربلا و نجف احداث شده است.

امینی ادامه داد: تلاش شده است تا زائران در کشور عراق هم بتوانند براحتی دسترسی مناسبی به آب آشامیدنی و هم به امکانات استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

وی از استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۲۷هزار متر شبکه فاضلاب و سه هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در آن کشور به شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور، بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی این شرکت در شهرهای مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود، سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از داخل و خارج عراق در آیین راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha