۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85546612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان بازرسی: ۳۸۸ همت هزینه های غیرقانونی به بیت المال بازگشت

قزوین - ایرنا - رییس سازمان بازرسی کشور گفت: سال گذشته با پیگیری صورت گرفته ۳۸۸ همت هزینه های غیرقانونی به بیت المال بازگردانده شد که شامل قراردادهای پیمانکاری و مواردی از این قبیل بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خداییان روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل بازرسی استان قزوین، با بیان اینکه اگر هر روز تنها یک نفر از دست ما ناراضی شود، ریزش عظیمی در سرمایه اجتماعی را شاهد خواهیم بود، افزود: سر فرود آوردن در برابر مردم تنها از راه خدمتگذاری میسر خواهد بود، همه ما بایستی برای تحقق شعار سال که با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" که از سوی مقام معظم رهبری نیز نامگذاری شده، تلاش کنیم.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان قزوین، خاطرنشان کرد: آمارها بیانگر آن است که ۷۰۰ واحد تولیدی در قزوین تعطیل و نیمه فعال هستند و بایستی از خود امروز علت این تعطیلی ها را بپرسیم.

این مسوول تصریح کرد: برخی از تعطیلی واحدهای تولیدی به علت مشکلات با بانک است که اقساط خود را نداده اند و وثیقه ملک واحد به اجرا درآمده است، برخی وام‌های کلان می‌گیرند و در جای خودش هزینه نمی‌کنند و پول ها روانه واسطه گری می‌شود.

خداییان ادامه داد: در شرایطی که تورم بالا رفته و بانک‌ها سیاست انقباضی در پیش گرفته‌اند و تسهیلات نمی‌دهند، واحد تولیدی چگونه می‌تواند فعالیت کند؟ ما وظیفه داریم که به سراغ این واحدهای تولیدی رفته و از آنها حمایت کنیم.

خداییان تاکید کرد: برای تولید کننده واقعی که اوضاع اقتصاد آن‌ها را به این روز انداخته است، به جای تشکیل پرونده باید راهکار ارایه داد تا مشکلات آنان برطرف شود، هنگامی که مالیات مبالغ خودش را نمی‌گیرد و حساب تولیدکننده را مسدود کرده و آن را ممنوع الخروج می‌کند، چگونه می‌توان از این تولیدکننده انتظار رونق اقتصادی داشت؟

رییس سازمان بازرسی اضافه کرد: تحقق شعار سال تنها با همراهی مدیران در عرصه تولید میسر است، برخی تصور می‌کنند اگر یک تولید کننده ۲ مرتبه به دفترشان سرمی‌زند، فردا برای او انگ خواهند زد، این یک آفت است و کار نفوذی‌ها است، ما همه باید همراه تولیدکننده باشیم و موانع را از پیش رو برداریم.

خداییان همچنین بیان کرد: سازمان بازرسی دارای اختیارات فراوانی است که دایره شمول آن را تمام دستگاه‌های نظامی، اداری، قضایی (به جز احکام قضات) و حتی اطلاعاتی در برمی‌گیرد، تا جایی که سازمان بازرسی فقط به مسایل سری ورود پیدا نمی‌کند و تمام اسناد محرمانه نیز باید برای تصمیم گیری در اختیار سازمان قرار گیرد.

رییس سازمان بازرسی کشور در تایید درگاه محور ملی خاطرنشان کرد: درگاه ملی مجوزها در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد، امضاهای طلایی را حذف کرد و برای یک مجوز و موافقت اصولی فرآیند را از دایره اشخاص دور نگهداشت.

ما اعتقاد داریم که راه مبارزه با فساد خارج کردن مجوزها از دایره اشخاص است، اگر اعطای مجوز سامانه‌ای باشد و امورات شفاف باشد، هیچ گونه رشوه و امضای طلایی رخ نمی‌دهد.

خداییان خاطرنشان کرد: تسهیل امور مردم بسیار مهم است، کار امروز را به فردا سپردن فقط باعث افزایش فساد اداری می‌شود، کوتاهی کردن در کارها ظلم به مردم است و اگر مسوولی پارتی بازی یا با تماس شخصی کاری انجام دهد، سوء جریان بوده و از نظر دستگاه نظارتی قابل پیگیری است.

وی یادآور شد: ما علاقه به محکومیت اشخاص نداریم، اما پرونده قبل از ورود به دستگاه قضایی باید مستدل باشد و منجر به تبرئه نشود، وگرنه مسوول بازرسی باید پاسخگو باشد که چرا چنین پرونده‌ای را به دستگاه قضایی ارسال کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha