استاندار کرمان: آماده‌باش تیم‌های پزشکی و درمانی اربعین ضروری است

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص مراسم اربعین، گفت: شرایط آب و هوایی و گرمازدگی برای زوار در سنین بالا باید اطلاع‌رسانی شود و تیم‌های پزشکی و درمانی آماده‌باش باشند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در نخستین نشست استانی ستاد اربعین افزود: به منظور تسهیل رفت و آمد زوار از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان استفاده شود.

وی بر لزوم اعزام موکب‌ها در ساختار قانونی تاکید و بر تسهیل امور زوار اعم از حمل و نقل و اسکان تاکید کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه تنوع در خروج و ورود و رفت و آمد زوار نسبت به گذشته بهتر شده است، بیان کرد: حمل و نقل‌ها برای دقایق آخر نماند و اصحاب رسانه به خدمات بهتر به ویژه در بخش ایاب ذهاب کمک کنند.

وی با بیان اینکه موکب کاملاً متفاوت از ایستگاه صلواتی است، خدمات‌دهی موکب‌ها در بخش تغذیه متناسب با فصل گرما را مهم خواند و تاکید کرد: باید به تغذیه و استقرار زائران در موکب‌ها توجه شود و مواکب داخل استان استاندارد باشند.

وی خواستار پشتیبانی از موکب ماهان برای خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی شد و افزود: خدمات‌دهی این موکب باید به گونه‌ای باشد که این زائران امکان ادامه سفر را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری دارای ظرفیت بالایی است و سال گذشته اتوبوس‌های شهرداری پای کار آمدند و کمک شایانی کردند که لازم است امسال هم در زیرساخت‌ها و تجهیزات از آتش‌نشانی و آب پای کار باشد.

ثبت‌نام ۸۸ موکب اربعین

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد استانی اربعین حسینی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون ۸۸ موکب برای اربعین ثبت‌نام کردند؛ افزود: آنچه تاکنون برآورد شده این است که موکب‌های استان کرمان روزانه ۱۲۰ هزار نفر اسکان زائر در نجف، کربلا و سامرا و هر وعده برای ۲۰۰ هزار نفر توزیع غذا داشته باشند.

رسول فتحی با اشاره به اینکه صدور پروانه برای دریافت شناسه ملی ۵۵ موکب در حال انجام است، گفت: عملیات اعزام کالاهای موکب‌های استان از ۱۱ مردادماه مصادف با ۲۵ محرم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز به همکاری جدی اداره کل گمرکات استان است زیرا نزدیک ۴۰۰ دستگاه ماشین سنگین اعزام خواهد شد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد استانی اربعین حسینی استان کرمان از استقرار یکی از موکب‌های استان در مرز ریمدان خبر داد و تاکید کرد: بیشتر موکب‌های استان کرمان در کربلای معلی مستقر می‌شوند و خدمات خود را از پنجم ماه صفر آغاز خواهند کرد.

جزییات ثبت نامی‌های اربعین امسال

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست افزود: از تعداد افراد ثبت‌نامی ۳۰۰ نفر بالای ۸۰ سال سن دارند که ۷۰ نفر آنها بیش از ۸۵ سال سن دارند.

محمدعلی ایرانمنش با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند؛ افزود: سه نوع پوشش بیمه‌ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی برای زائران اربعین تعریف شده که خدمات بیمه متناسب با این بسته‌ها متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: مرزهای خروجی شلمچه، مهران و خسروی به ترتیب بیشترین متقاضی را از استان کرمان دارد.

جزییات پروازهای اربعین

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲ پرواز هفتگی از کرمان به مقصد نجف و بغداد وجود دارد که پرواز کرمان بغداد از اول محرم انجام نشده است اما به زودی دوباره راه‌اندازی می‌شود؛ افزود: شرکت هواپیمایی ماهان قول اولیه‌ برای افزایش پروازهای استان در اربعین را داده است‌.

علی جزینی‌زاده، افزود: بازه زمانی پروازهای استان از ۲۶ مردادماه تا دوم شهریورماه در نظر گرفته شده است و افرادی که قصد سفر گروهی دارند، حداکثر تعداد اعضای گروه آنها باید ۹ نفر باشد.

وی گفت: قیمت مصوب بلیط پرواز برای استان‌های کرمان، خراسان، سیستان و هرمزگان ۱۲ میلیون تومان اعلام شده و برای بزرگسال و خردسال متفاوت است‌.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: سال گذشته بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر اعزام هوایی از استان در ایام اربعین حسینی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج هزار نفر زائر اربعین استان از ناوگان ریلی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: برنامه قطارها ویژه سفر اربعین به زودی اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha