آتش همچنان در شادگان باشت زبانه می کشد/نیاز به تجهیزات وکمک فوری

گچساران - ایرنا - مدیر منابع طبیعی باشت گفت: بخش وسیعی از جنگل‌های منطقه شادگان و دشت لار این شهرستان از روز گذشته( سه شنبه)طعمه حریق شده است که برای مهار آتش نیازمند کمک فوری و نیروی بیشتر مردمی و امدادی هستیم.

مهراب عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان باشت از عصر روز گذشته ( سه شنبه) به دلیل نامعلومی شروع شده و برغم تلاش نیروهای امدادی و مدیریت بحران و مردمی آتش همچنان زبانه می کشد.

وی ادامه داد: با توجه به آتش سوزی های گسترده در مناطق مختلف این شهرستان از جمله منطقه کوه دهک، فتح و شادگان در روز گذشته نیروهای منابع طبیعی خسته و توان مهار آتش را ندارند و به همین دلیل به نیرو های تازه نفس برای مهار آتش منطقه شادگان و دشت لار نیاز است.

عبدی ابراز کرد: بالای ۳۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی، تعدادی از کوهنوردان و اعضای مدیریت ستاد بحران باشت در مهار آتش این مناطق تلاش دارند.

عبدی ابراز کرد: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در این مناطق را از روز گذشته تاکنون دشوار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تلاش‌ بسیار نیروهای اعزامی در هوای گرم هرچه سریعتر این آتش‌سوزی مهار شود.

عبدی گفت: این روزها بی احتیاطی های گردشگران و جوامع محلی موجب بروز آتش سوزی های پیاپی می شود.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

روز گذشته منابع طبیعی استان اعلام کرد که ۲۱ نفر از عوامل دخیل در بروز آتش سوزی های استان شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha