ادعای سئول مبنی بر ارسال تسلیحات نظامی از کره‌شمالی به روسیه

تهران- ایرنا- وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شد که کره‌شمالی کانتینرهایی که می‌توانند تا بیش از پنج میلیون گلوله توپ را حمل کنند به روسیه ارسال کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری یونهاپ، شین وون سیک (Shin Won-sik) در مصاحبه با روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون (Yomiuri Shimbun) گفت: در محموله ای که از ۱۵ جولای (۲۵ تیر ۱۴۰۳) از کره جنوبی به روسیه ارسال شده، کانتینرهایی وجود داشته که می توانند پنج میلیون و ۲۰۰ هزار گلوله توپ و همچنین شماری از موشک های کوتاه برد بالستیک را با خود حمل کرده باشند.

وی تصریح کرد که موضع سئول درباره تامین تسلیحات اوکراین بستگی به سطح و جزئیات همکاری نظامی بین مسکو و پیونگ یانگ مانند مبادلات تسلیحاتی و فن آوری نظامی دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اواخر خرداد امسال در سفر به پیونگ‌یانگ با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، توافق‌نامه‌ مشارکت راهبردی جامع که جایگزین اسناد مشابه در سال‌های ۱۹۶۱ و ۲۰۰۰ می‌شود را امضا کردند.

در این چارچوب، مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید. پوتین گفته است که توافق جدید موجب نگرانی‌های امنیتی برای کره جنوبی نمی‌شود.

روسیه تاکید دارد که این توافقنامه علیه کشورهای ثالث انجام نمی‌شود و صلح و ثبات در منطقه شمال شرق آسیا را تهدید نمی‌کند. همچنین در جهت ایفای نقش ثبات‌بخش در شمال شرق آسیا طراحی شده است و نقش مثبتی در حفظ توازن قوا در منطقه بر اساس اصل امنیت تفکیک ناپذیر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha