۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85547771
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سندرز: نتانیاهو «جنایتکار جنگی» است/ نباید از نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره استقبال شود

تهران-ایرنا- «برنی سندرز» سناتور آمریکایی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «جنایتکار جنگی» خواند و سخنرانی آتی او در کنگره آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: سندرز در سخنرانی در کنگره گفت نتانیاهو جنایتکار جنگی است که ریاست یک کابینه راست افراطی را برعهده دارد.

این قانونگذار کنگره آمریکا درباره دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، چنین افتخاری نصیب یک جنایتکار جنگی شده است.

این سناتور آمریکایی گفت: نباید از نتانیاهو در کنگره استقبال شود.

شماری از قانونگذاران دموکرات قصد دارند سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم کنند. سندرز سناتور مستقلی که متحد دموکرات ها است در بین قانونگذاران تحریم کننده این نشست قرار دارد.

وی همچنین گفت: جنگ اسرائیل در غزه «قوانین بین المللی و آمریکا» و «ارزش های اولیه انسانی» را زیر پا گذاشته است.

سندرز پیشتر در بیانیه ای سیاست های نتانیاهو در غزه و کرانه باختری و خودداری وی از پذیرش راه حل تشکیل دو دولتی مستقل فلسطینی و صهیونیستی را محکوم کرده بود.

وی در این بیانیه گفت: به نظر من کابینه راست افراطی نتانیاهو نباید مورد حمایت مالیات پردازان آمریکایی قرار گیرد تا به اقدامات غیرانسانی خود در غزه ادامه دهد.

سندرز افزود: همه دانشگاه ها بمباران شده اند و ۸۸ درصد ساختمان مدارس در غزه آسیب دیده اند و اکنون به دلیل جلوگیری از انتقال کمک ها بشردوستانه حدود ۴۹۵ هزار نفر با سطح فاجعه باری از ناامنی غذا مواجه اند به عبارت دیگر آنها با گرسنگی مواجه اند.

سندرز به دنبال حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به مواضع رژیم صهیونیستی از حق این رژیم در دفاع خود حمایت کرد اما در سخنرانی جدید خود گفت که کابینه تندروی نتانیاهو از آن زمان، جنگ را علیه مردم فلسطین تشدید کرده است.

ژانویه (دی) گذشته سندرز در تلاشی نافرجام از طرحی برای کمک آمریکا به اسرائیل به شرط رعایت حقوق بین المللی و انسانی از سوی این رژیم حمایت کرد.

سندرز گفت: دعوت از نتانیاهو مایه شرمساری است و چیزی است که در آینده با تاسف به آن نگاه خواهیم کرد. با این دعوت دیگر امکان ندارد که آمریکا بتواند در هر کشوری از جهان درباره حقوق بشر و کرامت انسانی صحبت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha