مستاجران نیازمند کرمانشاهی چشم انتظار تسهیلات ودیعه مسکن

کرمانشاه - ایرنا - از مجموع ۸۱ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، ۱۵ هزار خانوار مستاجرند و تعداد زیادی از آنها برای تامین ودیعه مسکن خود چشم انتظار پرداخت تسهیلات بانکی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بانک مرکزی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت امسال سهیمه تسهیلات ودیعه مسکن محرومین و برش استانی آن را ابلاغ و در تاریخ ۱۷ تیرماه هم بانک مرکزی در نامه ای به مدیران بانکها با توجه به محدودیت زمان جذب منابع تا پایان شهریور، فصل جابجایی مستاجران و مشکلات خانواده های مددجو در تامین ودیعه مسکن، خواستار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با قید فوریت شد.

در استان کرمانشاه بانک‌های ملی، ملت، مسکن، تجارت، سپه، رفاه، صادرات، کشاورزی و پارسیان براساس سهمیه اختصاص داده شده بانک مرکزی باید در مجموع و تا پایان شهریور مبلغ ۱۵۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند.

براساس سهمیه اعلام شده از سوی بانک مرکزی، بانک مسکن ۳۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، بانک تجارت و صادرات هر کدام ۲۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان، بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی و سپه هر کدام ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و بانک‌های رفاه و پارسیان هر کدام ۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان را باید در استان کرمانشاه به متقاضیان پرداخت کنند.

پرونده تسهیلات ودیعه مسکن در بانک‌ها معطل نشود

استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه دوم مرداد ماه در جلسه بررسی پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد و خانوارهای نیازمند که در استانداری برگزار شد گفت: سال گذشته در پرداخت ودیعه مسکن شرایط خوبی را تجربه کردیم و امیدواریم امسال هم با همراهی همه بانکها و دستگاهای مرتبط بتوانیم شرایط خوبی را برای متقاضیان فراهم کنیم تا بتوانند از تسهیلات مسکن نهایت استفاده را ببرند.

محمدطیب صحرایی بر تشکیل پرونده فوری برای متقاضیان دریافت ودیعه مسکن در بانک ها تاکید کرد و افزود: پرونده‌ها از نظر بانکی نباید معطلی داشته باشد و از طرف دیگر هم ضمانت وام ها همیشه مورد گلایه مردم بوده است که امیدواریم با همراهی بانکها و تسهیل در پرداخت تسهیلات، اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و بانکها به صورت جداگانه باید برای دریافت ابلاغ های مورد نیاز پیگیری های لازم را از مرکز داشته باشند، گفت: پرداخت این تسهیلات در مهرماه فایده ای ندارد و همه مبلغ تخصیص داده شده باید تا پایان شهریور به دست مردم برسد.

مددجویان مستاجر توان تامین ودیعه مسکن را ندارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم در این جلسه با بیان اینکه از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت، ۱۵ هزار خانوار مستاجر و ۱۴ هزار خانوار جزو دهک اول تا سوم جامعه هستند گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۴۰۰ زن سرپرست خانوار مستاجر هستند و امروز که در فصل جابجایی قرار داریم روزانه ۱۰۰ نفر به دفاتر کمیته امداد استان مراجعه می کنند و درخواست تسهیلات ودیعه مسکن دارند.

رضا طاهری تامین ودیعه مسکن با افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بها در سال جاری را برای مددجویان کمیته امداد غیرممکن دانست و اظهار کرد: کار به جایی رسیده است که مددکاران کمیته امداد با مالکان تماس می گیرند و از آنها وقت می گیرند تا بتوانیم در زمان باقی مانده و در قالب تسهیلات مسکن، کمبود ودیعه مددجویان را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ودیعه مسکن ابلاغی از سوی بانک مرکزی باید تا پایان شهریور پرداخت شود و زمان محدودی در این زمینه داریم، گفت: بانک مرکزی در نامه ای خطاب به بانکها بر پرداخت فوری این تسهیلات تاکید کرده است و لذا برای جلوگیری از بحران های اجتماعی و حمایت از مددجویان کمیته امداد، بانکها به محض دریافت ابلاغ های رسمی و قطعی، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۱ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha